کشورهای اروپایی و آمریکا حق ندارند نسبت به ملت ایران اشک تمساح بریزند

سخنگوی وزارت خارجه گفت: کشورهایی که به طور مستمر مرتکب شدیدترین خشونت‌ها علیه شهروندان خود می‌شوند و در قبال جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیست هیچگاه جسارت اعتراض واقعی و محکومیت نداشته‌اند، حق ندارند نسبت به ملت ‎ایران اشک تمساح بریزند. 

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اقدامات امروز چند کشور اروپایی و رژیم ‎آمریکا اظهار کرد: کشورهایی که به طور مستمر مرتکب شدیدترین خشونت‌ها علیه شهروندان خود می‌شوند و در قبال جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیست هیچگاه جسارت اعتراض واقعی و محکومیت نداشته‌اند، حق ندارند نسبت به ملت ‎ایران اشک تمساح بریزند.

وی افزود: متأسفانه برخی طرف‌ها که سوابق تاریخی کاملاً تاریک و کارنامه‌ای مردود در موضوع ‎حقوق بشر و زنان دارند، در اقدامی هماهنگ و با تلاشی مذبوحانه و نخ‌نما برای فتنه‌انگیزی در ‎ایران، بیانیه‌های سیاسی بی ارزش منتشر و بر طبل تحریم‌های تکراری و بی اثر می‌کوبند.

کنعانی میزبانی این کشورها از چهره‌ها و گروه‌های منفور و جنایتکار نظیر فرقه تروریستی منافقین که دست آنها به خون هزاران نفر از مردم بی‌گناه ایران و عراق آغشته است، دعوت از آنها جهت برگزاری تجمعات و دادن تریبون به آنها را بیانگر دروغ بودن ادعاهایی چون حمایت از حقوق مردم ‎ایران دانست.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: سیاستمداران اروپایی بهتر است هر چه زودتر این واقعیت را بپذیرند که تداوم این رفتارهای غیرسازنده، به هیچ وجه در جهت منافع آنها نیست و باید سیاست جدیدی مبتنی بر احترام به ملت بزرگ و متمدن ایران، حاکمیت ملی ایران و امنیت و منافع مشترک طرفین را طراحی و اجرا نمایند.

به گزارش ایمنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه بیست و چهارم شهریور، به بهانه‌های دروغین حقوق بشری و تلاش برای دخالت در امور داخلی و ایجاد تنش و ناآرامی در جمهوری اسلامی ایران، تحریم‌های جدیدی را اعلام کرد. دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اُفک) وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲۹ فرد و نهاد از جمله خبرگزاری «فارس»، خبرگزاری «تسنیم» و شبکه «پِرِس تی‌وی» به لیست تحریم‌های این کشور اضافه شدند.

«برایان نلسون» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در این بیانیه گفت: «آمریکا در کنار انگلیس، کانادا، استرالیا و دیگر متحدان و شرکای بین‌المللی خود، به اقدامات فراگیر علیه کسانی که حقوق بشر ایرانیان را سرکوب می‌کنند، ادامه خواهد داد». از سوی دیگر، بامداد جمعه بود که دولت انگلیس اعلام کرد که این کشور به همراه آلمان و فرانسه تصمیم گرفته است تا تحریم‌هایی که قرار بود ماه آینده علیه ایران پایان یابد، همچنان باقی بماند.

کد خبر 687703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.