اسکان زائران در موکب‌های شهرداری مشهد بدون مشکل پیش می‌رود

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: تمامی ایستگاه‌ها و مراکز اسکان شهرداری مشهد پای کار هستند و تا امروز خوشبختانه مشکل و چالشی در حوزه اسکان و پذیرایی زائران نداشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین باغگلی اظهار کرد: دو نوع ایستگاه خدمت‌رسانی به زائران وجود دارد که یک دسته آن مربوط به ورودی‌ها است که سازمان اجتماعی و فرهنگی مستقیماً با آن‌ها در ارتباط است و دستگاه‌های مردمی خدمت رسان در حوزه فعالیت خود مانند هلال‌احمر، اورژانس و بنیاد شهید و امور ایثارگران در برپایی موکب‌ها سهیم هستند. دسته دوم ایستگاه‌های مردمی است که برای تغذیه و پذیرایی خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: هشت ایستگاه به صورت اختصاصی برای پذیرایی از زائران وجود دارد که پنج ایستگاه مربوط به زائران پیاده و سه ایستگاه مربوط به زائران سواره است که زیر ساخت‌های آن به عهده شهرداری است و با کمک مردم و دستگاه‌های خدمت رسان اداره می‌شود.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: موکب‌های مردمی نیز خود به دو دسته تقسیم می‌شوند که تعداد ۳۳۳ ایستگاه با مشارکت شهرداری برپا شده است و ۴۷۵ موکب نیز تنها مجوز از شهرداری گرفتند و تمام تجهیزات و حتی سازه هم به عهده خودشان بوده است که در مجموع ۸۰۰ موکب شب خواب و ایستگاه صلواتی هستند و در سطح شهر به صورت پراکنده حضور دارند.

وی در ادامه گفت: ثبت هیأت‌ها و آمار ورود زائران و راهنمایی و شناسایی افرادی که اسکان ندارند در ۸ ایستگاه مربوط به شهرداری مشهد انجام می‌شود و بخش موکب‌های مردمی با حضور تشکل مردمی جمعیت خدمتگزاران صورت می‌گیرد و تا امروز خوشبختانه مشکل و چالشی در حوزه اسکان و پذیرایی زائران نداشته‌ایم.

کد خبر 687701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.