جانمایی آرامستان جدید آستارا نیازمند تامین زمین است

رئیس شورای اسلامی شهر آستارا با بیان اینکه ظرفیت آرامستان این شهر به زودی تکمیل می‌شود، گفت: جانمایی آرامستان جدید آستارا نیازمند تامین زمین مناسب است.

محمدرضا صفرخواه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سال‌های گذشته به دلیل رشد جمعیت و افزایش تعداد متوفیان، ظرفیت آرامستان سه هکتاری آستارا به شدت کاهش یافته و به زودی تکمیل می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر افراد متوفی لابه لای قبور قدیمی دفن شده و تردد در آرامستان با سختی انجام می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آستارا با بیان اینکه در دو سال گذشته، تأمین زمین آرامستان جدید، یکی از دغدغه‌ها و مباحث اصلی جلسات شورای اسلامی شهر است، خاطرنشان کرد: چندین مکان برای جانمایی محل جدید آرامستان آستارا مورد بررسی قرار گرفته اما توسط سازمان حفاظت محیط زیست تأیید نشده است.

صفرخواه با بیان اینکه زمین آرامستان باید به لحاظ شرعی همچنین محیط زیست و خاک مشکلی نداشته و در فاصله هفت تا ۱۰ کیلومتری شهر باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها مکان مناسب برای جانمایی آرامستان جدید شهر آستارا، زمین‌های نزدیک امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) است و سرپرست فرمانداری شهرستان نیز نسبت به این مکان، نظر موافق دارد.

وی با بیان اینکه احداث آرامستان جدید در امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) نیازمند خریداری یا تهاتر بخشی از زمین‌های شالیزاری منطقه بوده و این امر مشروط به موافقت مالکان زمین‌ها است، تصریح کرد: شهرداری بودجه کافی برای خریداری زمین آرامستان را ندارد، اما می‌تواند زمین‌های مزروعی خود در بیجاربین و غلام محله را با زمین‌های کشاورزان امامزادگان تهاتر کند.

رئیس شورای اسلامی شهر آستارا گفت: امیدواریم با همکاری مسئولان و مردم هر چه سریع‌تر زمین مورد نیاز آرامستان جدید شهر تأمین شود.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 687697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.