ورود ۶ میلیارد یورو از مطالبات ایران به حساب‌های بانکی در هفته آینده

وزیر امور خارجه از ورود ۶ میلیارد یورو از مطالبات ایران به حساب‌های بانکی در هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین امیرعبداللهیان امروز _ جمعه بیست و چهارم شهریورماه _ در هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» که در شهرستان دامغان استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع نفت در برابر غذا در دیپلماسی عزتمندانه جایی ندارد و بر اساس دیپلماسی عزتمندانه هر جایی منافعی برای کشور وجود داشته باشد، با قدرت حضور پیدا می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دیپلماسی و کشور را نه به غرب و نه به شرق گره خواهیم زد، افزود: رویکرد اصلی کشور برای بی اثر کردن تحریم‌ها است، اما این رویکرد به معنای عدم تلاش برای لغو تحریم‌های ظالمانه نیست.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه در دو سال گذشته چندین شرکت اروپایی در ایران سرمایه‌گذاری کردند، خاطرنشان کرد: در تماس با مقامات همین چند کشور تأکید کردم که باید به ملت بزرگ و متمدن ایران احترام بگذارند، زیرا زبان احترام است که منافع دو طرف را تأمین می‌کند.

امیرعبداللهیان با اشاره به ورود شش میلیارد یورو از مطالبات ایران به حساب‌های بانکی در هفته آینده، اظهار کرد: این مبلغ با وجود تحریم‌ها در فضای رسمی مبادلات بانکی بین‌المللی در چارچوب سوئیفت منتقل می‌شود و طبق توافقی که صورت گرفته است می‌توانیم از این پول بر مبنای نیازهای خود استفاده کنیم.

وی افزود: این اجلاس فرصتی برای تجلیل از مجاهدانی مانند حجت‌الاسلام حاج عیسی طباطبایی است، اما نمی‌توان نشستی را با عنوان مقاومت برگزار کرد و از چهره‌های مقاومت نظیر رهبر معظم انقلاب، سید حسن نصرالله و سردار سپهبد شهید سلیمانی سخن نگفت.

وزیر امور خارجه گفت: هیچ‌گاه از مقاومت فاصله نگرفته و نخواهیم گرفت و تلاش می‌کنیم درک درستی از مقاومت را نزد رهبران جهان و منطقه ایجاد کنیم.

به گزارش ایمنا، هشتمین اجلاس بین‌المللی «مجاهدان در غربت» در تجلیل از اقدامات حجت‌الاسلام «سید عیسی طباطبایی» با حضور وزیر امورخارجه، معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، چهره‌های شاخص گروه‌های مقاومت و همچنین نمایندگان، علما، فضلا و فرماندهان ارشد حزب‌الله و تأثیر گذاران عرصه مقاومت برگزار شد.

کد خبر 687684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.