جهاد تبیین امام حسن مجتبی (ع) موجب تأثیرگذاری حماسه عاشورا شد

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: جهاد تبیین امام حسن مجتبی (ع) علاوه بر اینکه قیام عاشورا را تا امروز زنده نگه داشته موجب تأثیرگذاری حماسه عاشورا شد بنابراین سیره امام حسن (ع) درس‌های زیادی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی امروز _ جمعه ۲۴ شهریورماه _ در خطبه‌های نماز جمعه اراک با بیان اینکه شرایط خاصی در کشور حاکم است، اظهار کرد: هم اینک هیچ چیزی مهمتر از وحدت و همدلی داخلی نیست.

وی با بیان اینکه تضعیف امنیت عمومی و مقابله با نظام اسلام گناهی نابخشودنی است، افزود: امروز برخی از کشورها به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی هستند.

امام جمعه اراک با اشاره به نقش منافقین و استکبار جهانی در آشوب‌ها و اغتشاشات سال گذشته برای فریب جوانان ایرانی تصریح کرد: ایران اسلامی سرزمین امام زمان، اهل بیت (ع) و شهدا است که برای حفظ آن هزاران فداکاری و خون ریخته شده است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه وجود پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) بزرگترین نعمت الهی برای بشریت و رحمت عالمین است اظهارکرد: سیره و زندگی پیامبر عظیم‌الشان اسلام، راهگشای زندگی بشریت است.

وی با بیان اینکه ترویج مکتب پیامبر (ص) عامل سعادت جوامع اسلامی است افزود: امام حسن (ع) الگوی اخلاق اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه تدبیر امام حسین (ع) موجب اعتلای اسلام شد گفت: جهاد تبیین امام حسن مجتبی (ع) علاوه بر اینکه قیام عاشورا را تا امروز زنده نگه داشته موجب تأثیرگذاری حماسه عاشورا شد بنابراین سیره امام حسن (ع) درس‌های زیادی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی و بویژه استان مرکزی در دو ماه محرم و صفر در عزاداری‌ها و مناسبت‌ها به خوبی حاضر شدند و بار دیگر فرهنگ علوی، حسینی و فاطمی خود را به نمایش گذاشتند.

آیت‌الله دری‌نجف آبادی با بیان اینکه در این دو ماه کاروان بزرگ اخلاص، معنویت، اخلاق، اقتدار و بصیرت به برکت مردمی با فرهنگ دینی و انقلابی خوش درخشید تاکید کرد: عزاداری‌های مردم برکات فراوانی برای اسلام و جامعه دارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی با مردم تشکیل شده و با مردم به اقتدار رسیده است و امروز با حضور مردم با قوت به حرکت خود ادامه می‌دهد.

امام جمعه اراک گفت: ملت هوشیار و بصیر ایران اسلامی همواره در تمام صحنه‌های حضور فعالانه و هوشیارانه دارند و فریب دشمنان را نمی‌خورند و اجازه نخواهند داد امنیت جامعه دچار خدشه شود.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به رشد اقتصادی و توسعه کشور، امنیت شرط لازم است تصریح کرد: دشمنان کوردل و منافقان نظام اسلامی امنیت ملی را هدف قرار داده‌اند اما مردم با بصیرت و هوشیاری فتنه‌های دشمنان را در نطفه خفه می‌کنند.

آیت‌الله دری‌نجف آبادی ادامه داد: کاروانی از ازل تا ابد در عالم به رهبری امام زمان (عج) در جریان است.

وی اضافه کرد: تنها راه عزتمندی، اقتدار، سربلندی و فتح قله‌ها در عرصه‌های مختلف توسط مسلمانان به خصوص شیعیان، حرکت در مسیر فرهنگ نبوی، علوی، فاطمی، حسینی، رضوی و مهدوی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ماه ربیع الاول یادآور خاطرات مهم، شیرین و جاودان دین مبین اسلام مانند ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص)، آغاز امامت امام زمان (عج)، ولادت امام صادق (ع)، هفته وحدت است.

وی افزود: با سپری شدن دو ماه محرم و صفر و حزن و اندوه ارادتمندان خاندان ائمه اطهار (ع) به ویژه شهادت امام حسین (ع) و یاران آن بزرگوار هفته وحدت آغاز می‌شود.

کد خبر 687644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.