مکتب ائمه(ع) به نسل آینده معرفی شود

امام جمعه گرگان گفت: مکتب امامان (ع) باید به خوبی به نسل آینده معرفی شود و برای این مهم، کتب تاریخی و روایی شیعه و سنی باید به خوبی مطالعه و سیره ائمه اطهار (ع) به صورت کتاب تألیف شود، باید با معرفی امامان (ع) حقایق و ارزش‌های این بزرگان به گوش جهانیان برسند.

به گزارش خبرنگار ایمنا آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی امروز _جمعه، بیست‌وچهارم شهریورماه_ در خطبه‌های نماز جمعه گرگان اظهار کرد: فلسفه و هدف زیارت ائمه (ع) این است که خودمان را در ترازو و میزان آن‌ها در دنیا و آخرت بگذاریم.
وی افزود: در قرآن، فرعونیان و پیامبران کامل معرفی شدند و خصوصیات فرعونیان استبداد، خودخواهی، خودبینی و برتری‌جویی نسبت به مردم بوده، اما انبیا برادران صالح همه مردم معرفی شدند و این جای تأمل دارد که حضرت سلیمان (ع) با آن همه ملک و سلطنت بیشتر به فکر مردم بود.
امام جمعه گرگان ادامه داد: انبیا الهی با تقوا و اطاعت خداوند به این مقام رسیدند و بسیار تاکید شده که گرامی‌ترین افراد نزد خداوند باتقواترین افراد هستند.
وی افزود: اگر افراد مخفیانه احسان کنند، برابر هفتاد حج ثواب دارد و اگر کسی گناه کند، گرفتار خسران الهی خواهد شد.
آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: مکتب امامان (ع) باید به خوبی به نسل آینده معرفی شود و برای این مهم، کتب تاریخی و روایی شیعه و سنی باید به خوبی مطالعه و سیره ائمه اطهار (ع) به صورت کتاب تألیف شود، باید با معرفی امامان (ع) حقایق و ارزش‌های این بزرگان به گوش جهانیان برسند.
وی گفت: امام رضا (ع) را از مدینه به خراسان دعوت کردند تا درگیر توطئه و دسیسه‌های مأمون شود و ایشان با میل و رغبت خودشان به این سفر نیامدند، بلکه تحمیل شد و در این سفر نه تنها ایشان مغلوب نشد و شکست نخورد، بلکه روشنایی بیشتری از خورشید وجود امام رضا (ع) منتشر شد.
کد خبر 687630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.