تامین ایمنی عزاداران رضوی و شرکت‌کنندگان در مراسم شهادت امام رضا(ع)

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از تمهیدات ویژه این سازمان برای تامین ایمنی زائران و عزاداران رضوی در شهر مشهد و اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) همزمان با سالروز شهادت آن امام همام خبر داد.

مجید فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آتش‌نشانی مشهد با تمام توان خود آماده ارائه خدمات ایمنی به عزاداران رضوی است.

وی افزود: سازمان مذکور با استقرار بیش از ۱۵۰ آتش‌نشان و نجات‌گر در اکیپ‌های سیار، شامل خودروهای سبک و نیمه‌سنگین و موتور سیکلت اطفای حریق در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و ورودی‌های حرم امام رضا (ع)، تأمین ایمنی عزاداران را در شب و روز شهادت امام هشتم شیعیان و مراسم شام غریبان ولی نعمت‌مان برعهده دارد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: آتش‌نشانان تمام ایستگاه‌های آتش‌نشانی در آماده‌باش کامل خواهند بود و این سازمان آتش‌نشانان و نجاتگران را به همراه ۳۵ دستگاه خودرو و تجهیزات ویژه شامل خودرو و موتورسیکلت و خودرو نردبان آتش‌نشانی به‌طور منظم در چند لایه در خیابان‌های نزدیک به حرم امام هشتم (ع) از جمله بست‌های حرم رضوی، میدان پانزده خرداد، میدان بسیج، چهارراه دانش، میدان طبرسی، چهارراه شهدا، میدان بیت‌المقدس، چهارراه مقدم، میدان عدالت و خیابان خسروی مستقر خواهد کرد تا این پرسنل با آمادگی کامل، در صورت بروز حوادث احتمالی امدادرسانی سریع‌تر را انجام دهند.

وی با بیان اینکه اهمیت مشارکت و همکاری زائران و مجاوران در کاهش حوادث، ضرورت دارد، ادامه داد: از شهروندان و عزاداران در نقاط مختلف شهر مشهد درخواست می‌کنم در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی یا حادثه‌ای سریع با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند، با حفظ خونسردی نوع حادثه، وسعت و آدرس دقیق محل آن را به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اعلام کنند.

کد خبر 687612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.