رؤسای دانشگاه‌ها اجازه ندهند اعضای هیأت علمی انقلابی را بیرون کنند

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت:امروز انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) و مقام معظم رهبری و با پشتیبانی این ملت به دنبال رسیدن به تمدن اسلامی است، رؤسای دانشگاه‌ها و اماکن دیگر نباید اجازه ندهند جوانان مؤمن و حزب اللهی از هیئت علمی دانشگاه‌ها با بهانه‌های مختلف بیرون بروند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام احمد سالک امروز _جمعه، بیست و چهارم شهریورماه_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با تسلیت ایام ارتحال پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار کرد: براساس آیه ۲۱ سوره احزاب، خداوند متعال مخلوق و بندگان خود را در طول تاریخ و از آغاز خلقت بدون حجت و رهبر و اسوه قرار نداده است، این تعهد الهی است که جامعه بشری را به صراط توحید هدایت می‌کند.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) اسوه، سرمشق و الگوی جامعه بشری است و ما باید در قرن حاضر به ایشان اقتدا کنیم؛ اقتدا کردن یعنی نسبت به جایگاه ائمه (ع) و پیامبر (ص) معرفت و شناخت کامل داشته باشیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: پیامبر (ص) و ائمه (ع) در بعد اخلاص و توجه به خدا، اخلاق و تقویت ارتباطات منطقی و سالم بین مؤمنان الگو هستند و از سوی دیگر الگوی مناسبی در جهاد نظامی، فرهنگی، سیاسی و تنظیم مسائل معیشتی و اقتصادی جامعه هستند.

وی با اشاره به لزوم الگوگیری و تبعیت از مقام معظم رهبری، گفت: راه مقام معظم رهبری، راه حق و عدالت است و باید با اقتدا به ایشان، به قدرت و برتری اسلام در سطح جهان برسیم.

سالک ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بعد از ارتحال امام (ره) در مقابل سختی‌ها، دشمنی‌ها، توطئه‌ها و نقشه‌های شوم گروه بحران دشمنان اسلام ایستاده و استقامت کرده است؛ به همین دلیل دشمنان کمیته بحران‌سازی را ایجاد کردند تا با ایجاد اختلاف در کشور، جامعه را از الگوی اصیل خود جدا کنند.

وی افزود: براساس وعده الهی، اسلام بر همه جهان پیروز است و هیچ بدبین و بدخواهی در جهان نمی‌تواند در برابر اقتدار اسلام بایستد؛ عده‌ای تلاش می‌کنند نور اسلام را خاموش کنند، اما خداوند همینطور که در اربعین حسینی و ماه محرم دیدید، به وسیله همین مردم اسلام را در جهان گسترش می‌دهد و امام حسین (ع) به جهانیان شناسانده می‌شوند.

عضو جامعه روحانیت مبارز و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ قدرتی نمی‌تواند جلوی عزم و اراده الهی را بگیرد، اربعین نمایش قدرت خدا و اقتدار اسلام و وحدت امت بود.

وی با اشاره به جهاد پیامبر اسلام (ص) در راه تبیین، تصریح کرد: امروز هم ما باید در جهاد تبیین آماده باشیم، پیامبر (ص) از راه دعوت انسان‌های آماده در جلسات خصوصی برای تربیت نیرو، به جهاد تبیین می‌پرداخت.

جوانان هدف جنگ شناختی دشمن هستند

سالک افزود: امروز جوانان این مملکت هدف جنگ شناختی دشمن هستند و ما باید به تربیت ایمانی و دینی آن‌ها بپردازیم.

وی ادامه داد: امروز نمی‌توانیم در مقابل سلطه جهانی و استکبار رژیم صهیونیستی، آمریکا، انگلیس خبیث و فرانسه بی‌تفاوت باشیم، باید صف خود را با تربیت نسل جوان، پولادین کنیم و اجازه ندهیم گسل تاریخی بین بزرگ‌ترها و نسل جدید ایجاد شود؛ شبهات و سوالات نسل جوان را پاسخ دهید و آن‌ها را قانع کنید.

عضو جامعه روحانیت مبارز و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نتیجه جهاد فکری و تربیتی پیامبر اکرم (ص) استحکام قدرت اسلامی و احتیاج نداشتن به جنگ نظامی است.

وی افزود: امام خمینی (ره) با معرفی اسلام ناب و افشای جریان دشمنان در طول ۱۷ سال، باعث شد تا مردم پای کار آیند و انقلاب اسلامی پیروز شد.

رسالت مهم مراکز علمی در آماده‌سازی جامعه برای رسیدن به مدارج علمی و معرفتی

سالک با اشاره به لزوم تلاش برای افزایش توانایی جامعه در رسیدن به مدارج بالای علمی و معرفتی گفت: در این مسیر، رسالت بزرگی بر عهده حوزه‌های علمیه، علما، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی است.

وی با اشاره به سیره پیامبر اسلام (ص) اضافه کرد: باید اختلافات را کنار بگذاریم و وحدت پیدا کنیم؛ رهبر انقلاب در دیدار با مردم سیستان و بلوچستان فرمودند که دشمن سعی می‌کند به وحدت امت و امنیت ملت ضربه بزند، ما باید در این دو موضوع صف واحدی در مقابل دشمنان اسلام باشیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز و نماینده ادوار مجلس گفت: امروز انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) و مقام معظم رهبری و با پشتیبانی این ملت به دنبال رسیدن به تمدن اسلامی است، رؤسای دانشگاه‌ها و اماکن دیگر نباید اجازه ندهند جوانان مؤمن و حزب اللهی از هیئت علمی دانشگاه‌ها با بهانه‌های مختلف بیرون بروند.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌های تبلیغاتی دقت کنند که اگر قرار است جامعه اسلامی شکل بگیرد، باید کمر همت ببندند و نباید نسبت به فساد بی‌توجه باشند.

سالک خاطرنشان کرد: امروز ما با جنگ ترکیبی دشمن روبرو هستیم، دشمنان در فضای مجازی ذهن جوانان ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند و ایمانشان را از بین می‌برند؛ باید با استفاده از همین فضا تولید محتوا کرد و به تشنگی نسل جوان و جهانیان پاسخ داد.

وی افزود: امروز جامعه اسلامی با جنگ اقتصادی، تبلیغاتی و روانی روبرو شده است و نباید در مقابل آن سکوت کرد، این انقلاب امانت الهی است و باید به آیندگان برسد، بنابراین هدف از جهاد تبیین، ایجاد انسجام درون تشکیلات جامعه اسلامی و حکومت اسلامی است.

کد خبر 687594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.