تاکنون ۱۳۲ مورد عقرب‌زدگی در کاشان ثبت شده است

رئیس گروه واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در سال جاری تاکنون ۱۳۲ مورد عقرب‌زدگی و ۱۳ مورد مارگزیدگی در این شهرستان ثبت شده است که یک مورد از موارد عقرب‌زدگی علی‌رغم انجام درمان‌های تخصصی و تزریق پادزهر فوت شده است.

جواد رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، بر اهمیت توجه و رسیدگی به موضوع عقرب‌زدگی و مارگزیدگی تاکید و اظهار کرد: رعایت نکات لازم در پیشگیری از گزش توسط عقرب و مار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: شهروندان در صورت مواجهه با عقرب و مار لازم است با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته یا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بیمارستان شهید بهشتی کاشان یا بیمارستان سیدالشهدا (ع) در شهرستان آران‌وبیدگل مراجعه کنند.

رئیس گروه واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: کودکان و سالمندان در خطر بیشتری نسبت به سایر گروه‌ها قرار دارند و در صورت گزارش و مراجعه نکردن فوری می‌تواند عواقب وخیمی را برای آن‌ها به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه سال گذشته، ۱۶۷ مورد عقرب‌زدگی و ۱۲ مورد مارگزیدگی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کاشان ثبت شده است که تمام موارد درمان شده‌اند، ادامه داد: در سال جاری تاکنون ۱۳۲ مورد عقرب‌زدگی و ۱۳ مورد مارگزیدگی ثبت شده است که یک مورد از موارد عقرب‌زدگی علی‌رغم انجام درمان‌های تخصصی و تزریق پادزهر فوت شده است.

کد خبر 687474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.