پایان روند انتقال اموال ایران به بانک‌های قطر در هفته آینده

وزیر خارجه قطر در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان از نهایی شدن و اتمام همه روندهای مرتبط با انتقال اموال ایران به بانک‌های قطر در هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر امروز_ پنجشنبه بیست‌وسوم شهریورماه، در گفت‌وگویی تلفنی درباره موضوعات مورد علاقه دو کشور به رایزنی پرداختند.

وزیر امور خارجه ایران در این تماس تلفنی از نقش سازنده دولت قطر در زمینه پیگیری‌های مرتبط با آزادسازی اموال جمهوری اسلامی ایران از کره جنوبی و آزادی زندانیان قدردانی کرد.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز در این گفتگوی تلفنی با ابراز خرسندی از روند تحولات شکل‌گرفته و پیشرفت‌های انجام شده در زمینه برخی موضوعات مرتبط با جمهوری اسلامی ایران و طرف‌های ثالث، از نهایی شدن و اتمام همه روندهای مرتبط با انتقال اموال جمهوری اسلامی ایران به بانک‌های قطری در هفته آینده خبر داد.

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران ۱۹ مرداد ماه در پی انتشار اخباری مبنی بر آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران اعلام کرد: فرآیند آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های ایران که چند سال است به طور غیرقانونی توسط آمریکا توقیف شده، آغاز شد. ایران تضمین لازم برای پایبندی آمریکا به تعهدات خود را دریافت کرده‌است. آزادی چند ایرانی که به‌طور غیرقانونی در آمریکا بازداشت شده بودند در این چارچوب است.

در گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای قطری همچنین آمادگی طرفین در خصوص تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا، در روز مورد توافق و با نقش آفرینی دولت قطر مورد تأکید قرار گرفت.

وزرای امور خارجه ایران و قطر در این رایزنی نظری تلفنی بر تداوم و استمرار مشورت‌های فی‌مابین در زمینه‌های مورد علاقه تأکید کردند.

منبع: فارس

کد خبر 687473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.