هلال احمر کردستان به بیش از ۷۵۰۰ زائر اربعین خدمات امدادی ارائه کرد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: جمعیت هلال احمر استان کردستان در ایام اربعین امسال به هفت هزار و ۸۱۸ زائر در مرز باشماق مریوان و مسیرهای تردد زائران در استان خدمات امدادی ارائه کرد.

پیام جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اربعین امسال جمعیت هلال احمر با ۱۶۰ نفر روز نیروی عملیاتی خود در مرز باشماق مریوان، به سه هزار و ۶۱۷ نفر خدمات سلامت از جمله تست قندخون و فشارخون ارائه کرد.

وی به مشارکت در اسکان ۲ هزار و ۵۹۰ نفر زائر اربعین نیز در این ایام اشاره کرد و افزود: این جمعیت به صورت کلی در ایام اربعین امسال به هفت هزار و ۸۱۸ زائر در مرز باشماق مریوان و مسیرهای تردد زائران در استان خدمات امدادی ارائه کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان ادامه داد: در این مدت پنج عملیات جاده‌ای توسط جمعیت هلال احمر استان کردستان صورت گرفت که در این حوادث ۱۴ نفر مصدوم شدند. هشت نفر از مصدومان رهاسازی و سه نفر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر در این ایام با ۲۲ دستگاه آمبولانس، ۱۳ خودرو سبک و سنگین، ۱۰ خودرو نجات، ۱۰ خودرو کمک‌دار تک‌کابین و دوکابین، پنج دستگاه موتورسیکلت و پنج موتورلانس به زائران اربعین حسینی در استان کردستان خدمات‌رسانی کرد.

به گزارش ایمنا، مرز باشماق مریوان امسال به عنوان دومین سال متوالی مسیر تردد زائران اربعین حسینی بود که بیش از ۱۳۲ هزار زائر امسال از طریق این مرز به عتبات عالیات و کربلای معلی تردد کردند.

کد خبر 687447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.