دوره‌های ارشد و دکتری تکمیل ظرفیت ندارد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتیجه نهایی کنکور در نیمه دوم مهرماه خبر داد و گفت: در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری تکمیل ظرفیت نداریم و فقط در دوره کارشناسی برای برخی رشته‌ها تکمیل ظرفیت انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، عبدالرسول پورعباس درباره تکمیل ظرفیت کنکور اظهار کرد: زمانی که نتیجه آزمون اعلام شد و داوطلبان نام‌نویسی کردند، دانشگاه‌ها ممکن است برای ظرفیت‌های خالی مانده دوره کارشناسی، تقاضای تکمیل ظرفیت کنند.

وی افزود: در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری تکمیل ظرفیت نداریم و تنها در دوره کارشناسی ممکن است تکمیل ظرفیت داشته باشیم یا نداشته باشیم که به میزان نام‌نویسی قبول‌شدگان و پر شدن ظرفیت‌هایی که دانشگاه‌ها اعلام کرده‌اند، بستگی دارد.

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: امسال در اعلام نتایج آزمون سراسری سوابق تحصیلی را به صورت ۴۰ درصد قطعی اعلام کردیم که سوابق تحصیلی داوطلبان ۲۵ روز با تأخیر نهایی شد؛ پس از آن نیز تا هشتم شهریور به آموزش و پرورش فرصت مجدد دادیم.

وی خاطرنشان کرد: پس از اعمال سوابق تحصیلی در نهایت نتایج رشته‌های شرایط خاص هفته گذشته استخراج و به دانشگاه‌ها ابلاغ شد که امید است دانشگاه‌ها نتایج بررسی‌ها را تا ۳۱ شهریور به سازمان اعلام کنند.

پورعباس درباره اعلام نتیجه نهایی کنکور گفت: نتایج نهایی کنکور را سعی می‌کنیم نیمه دوم مهرماه اعلام کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 687441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.