رفع مشکل چند ساله اهالی مسکن میر اشرف اردبیل

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل از صدور مجوز برای انعقاد توافقنامه‌ای میان اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری برای اعمال بدهی مجتمع ۱۲۰۰ واحدی مسکن مهر میراشرف و اخذ پایان کار برای این مجتمع خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهزاد عباس زاده امروز _ چهارشنبه بیست‌ودوم شهریورماه _ در جلسه علنی از صدور مجوز برای انعقاد توافقنامه‌ای میان اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری برای اعمال بدهی مجتمع ۱۲۰۰ واحدی مسکن مهر میراشرف و اخذ پایان کار برای این مجتمع خبر داد و اظهار کرد: با توجه به مطالبه اهالی مسکن مهر مبنی بر اخذ پایان کار و رفع مشکل چند ساله اهالی منطقه مذکور، این لایحه در صحن شورا مطرح و با موافقت اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

وی افزود: اجرای دستورالعمل بند (ت) برای تعیین تکلیف ساختمان‌های بدون پروانه تا پایان دی ماه تمدید شد و ایجاد ظرفیت قانونی برای مالکان دارای رأی تخریب از کمیسیون ماده ۱۰۰ است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: مالکان املاکی که دارای رأی تخریب (اعاده) کمیسیون ماده صد است، با توجه به ابلاغ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کشور در راستای ایجاد ظرفیت قانونی در راستای تعیین تکلیف املاکی که دارای رأی تخریب (اعاده) به صورت کلی و یا ترکیبی تا پایان سال ۱۴۰۰، می‌توانند تا پایان دی‌ماه سال جاری از این طرح بهره مند شده و برای پیگیری و تعیین جریمه قانونی به شهرداری مراجعه کنند.

وی ادامه داد: ارائه طرح تشویقی پروانه رایگان برای تسریع در بازگشایی پل داروپخش و مشکل توافق با مالکان املاک حریم پل مذکور مرتفع شد.

عباس زاده تصریح کرد: پس از سال‌ها بلاتکلیفی در حوزه بازگشایی پل داروپخش و توافق با تعدادی املاک در حریم پل، با پیگیری‌های اعضای شورای شهر و ارائه طرح تشویقی پروانه رایگان فقط برای یک طبقه این مشکل رفع شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل خاطرنشان کرد: به زودی شهرداری اقدام به توافق با مالکان این املاک و بازگشایی کامل این محدوده که منجر به بروز مشکلاتی برای شهروندان شده بود، خواهد کرد.

کد خبر 687396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.