سیاست دولت سیزدهم بازگشت حاکمیت فرهنگی به وزارت ارشاد است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: سیاستگذاری در دولت سیزدهم به شیوه‌ای است که حاکمیت فرهنگی باید به وزارت ارشاد و زیرمجموعه‌هایش بازگردد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نوروزی امروز_ چهارشنبه بیست و دوم شهریورماه_ در نشست ماهانه شورای اسلامی شهرستان ارومیه، با انتقاد از برخی رویکردها نسبت به فرهنگ و حوزه‌های فرهنگی اظهار کرد: نگاه ما به فرهنگ سبب به وجود آمدن شرایط کنونی شده‌است.

وی افزود: ما میراث‌دار گذشته هستیم اما نباید وضعیت را به همین شکل به آیندگان تحویل دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سیاست کلی وزارت ارشاد حمایت، هدایت و نظارت است و اجرا را نخواهیم دید، گفت: جهت جلوگیری از تصدی‌گری و ورود به کارهای اجرایی چارتی برای ادارات استانی مصوب شده که بر اساس آن تنها نظارت بر حوزه‌های مختلف را شاهد هستیم.

نوروزی تصریح کرد: سیاستگذاری در دولت سیزدهم به شیوه‌ای است که حاکمیت فرهنگی باید به وزارت ارشاد و زیرمجموعه‌هایش بازگردد چرا که در گذشته برگزاری یکسری برنامه‌های فرهنگی را شاهد شدیم که هیچ مجوزی از ارشاد نداشتند.

وی ادامه داد: امروز در آذربایجان غربی هیچ‌گونه کار فرهنگی و هنری انجام نمی‌شود مگر اینکه در آن فرهنگ و ارشاد اسلامی نقشی نداشته باشد.

نوروزی با بیان اینکه در راستای عدالت فرهنگی به مرکزگریزی مبادرت و از مرکزگرایی فاصله گرفته‌ایم، عنوان کرد: یکسری جشنواره‌ها را از ارومیه خارج کردیم از جمله جشنواره بین‌المللی شعر رضوی که برای اولین بار در چای پاره اجرا و خیلی بهتر از ارومیه برگزار شد، چون برای مردم این شهرستان جذابیت بالایی داشت.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی در روستاهای بوکان ادامه اظهار کرد: ۸۰ درصد برنامه‌های ارشاد در بخش‌ها و روستاها برنامه‌ریزی شده‌است اما اجرای برنامه از سوی ارشاد تخلف است و باید برنامه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود چون ارشاد بازوان اجرایی به نام آموزشگاه‌ها، انجمن‌ها و مؤسسات فرهنگی چندمنظوره دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مردمی‌کردن جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی در دستور کار قرار دارد و موجب موفقیت در اجرا و نیل به اهداف فرهنگی است، خاطرنشان کرد: شفافیت را در دستور کار قرار داده‌ایم.

کد خبر 687391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.