نقاط؛ همانند جزایری در کشور کلمات هستند

نقاط مانند جزایری هستند که در کشور یا ایالات کلمات وجود دارند و فردی که جزایر کوچک خود را در دست خطش مدیریت می‌کند، یعنی بسیار آهسته و حواس جمع به اطراف خود است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دست‌خط نوشتنی است که با دست با یک وسیله نوشتاری مانند قلم یا خودکار انجام شده باشد، از آن جایی که دست‌خط هر شخصی یکتا و متفاوت است می‌توان از آن برای اطمینان حاصل کردن از هویت نویسنده سند استفاده کرد، زوال دست‌خط شخص می‌تواند نشانه یا نتیجه بیماری‌های مشخصی باشد.

دست‌خط هر فرد مانند اثر انگشت منحصر به فرد بوده و جالب اینجا است که دست‌خط تصویری از ذهنیت فعلی، فرایندهای فکر و شخصیت‌های منحصر به فرد شخصیت فرد را نشان می‌دهد، اگرچه تجزیه و تحلیل دست نوشته‌ها تا رمزگشایی دقیق بسیار فاصله دارد، اما با ارائه توصیف‌های خوبی در مورد خود و اطرافیان، ارزش جالب توجهی دارد.

علم گرافولوژی برای شناخت دست‌خط است و به دنبال آن با توسل به فاکتورها و قواعد مخصوص، شخصیت افراد شناسایی و سنجیده می‌شود، این علم قواعد خاص خود را دارد که می‌توان از آن برای شناخت روحیات افراد بهره برد.

علم گرافولوژی یک جنبه شناخت و یک جنبه درمان دارد،

در مورد جنبه درمان، وقتی از شناخت به مهمات دست پیدا کنیم، به طور قطع می‌توان موضوعات مورد نظر را اصلاح کرد، حتی برخی کارشناسان توصیه می‌کنند که تغییراتی مانند کاهش فشار قلم برای نوشتن انجام شود تا در دراز مدت تأثیر آن در زندگی افراد مشاهده شود.‌

نقاط؛ همانند جزایری در کشور کلمات هستند

اهمیت نقاط در زبان فارسی و عربی

محمود محجوب، گرافولوژیست در خصوص نقطه و دست‌خط اظهار می‌کند: هر دست‌خط و امضایی از یک‌سری پاره خط‌ها و نقاط تشکیل شده است که این پاره خط‌ها از نقاط و از بهم پیوستن نقاط تشکیل می‌شوند؛ هر خطی از پیوستن نقطه تشکیل می‌شود که این موضوع در هندسه تعریفی جامع و اثبات شده است.

وی می‌افزاید: در دست‌خط نیز پاره خط‌ها از نقاط تشکیل می‌شوند، بعضی پاره خط‌ها کوتاه و برخی بلند هستند و از نظر علم گرافولوژی و تحلیل دست‌خط و خط‌شناسی، نقاط در زبان فارسی و عربی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند به این دلیل که زبان فارسی و عربی حروف نقطه‌دار، یک نقطه، دو نقطه و سه نقطه بسیار دارد، این در حالی است که در زبان انگلیسی تنها حروف تک نقطه وجود دارد و در یک‌سری زبان‌ها نقطه وجود ندارد.

این گرافولوژیست با بیان اینکه در زبان فارسی و عربی نقاط، نقش بسیاری دارند، تصریح می‌کند: نقاط در تحلیل یک دست‌خط مانند جزئیاتی است که فرد در رفتار، چیدمان اعمال و تفکر خود در جامعه انجام می‌دهد.

وی ادامه می‌دهد: یک نقطه جای مشخصی در حروف و کلمه دارد، نقطه اگر بالا، پایین یا سرجای خود ترسیم نشود و قرار نگیرد، به نوعی نقض قانونی انجام شده است؛ از این رو اگر نقض قانون به زیباتر شدن تحریر کلمه کمک کند بهتر است در غیر این صورت کار اشتباهی است.

محجوب می‌گوید: تحریر نقاط یعنی جزئیاتی که فرد در زندگی خود انجام می‌دهد، یعنی مدیریت جزئیات که در زبان فارسی این جزئیات فراوان است، گاهی در دست‌خطی دیده می‌شود که نقاط مانند دانه‌های ارزن پاشیده شده و هر نقطه در مکانی قرار گرفته است، از این رو شاید ترکیبات و خلاقیت‌های کلمات زیبا باشند و خلاقانه تحریر شده باشند، اما نقاط آنها مانند دانه‌های ارزن روی صفحه پاشیده شده و سر جای خود قرار نگرفته است.

وی با اشاره به اهمیت سر جای خود قرار گرفتن و دقیق و به اندازه ترسیم شدن نقاط اضافه می‌کند: یک نقطه باید به صورت یک نقطه تحریر شود، اگر به صورت پاره خط و نقطه بزرگ‌تر از حد معمول گذاشته شود، تعابیر مختلفی دارد.

نقاط؛ همانند جزایری در کشور کلمات هستند

نوع نوشتن نقاط تعابیر مختلفی دارد

این گرافولوژیست خاطرنشان می‌کند: دو نقطه در زبان فارسی دو نقطه به صورت جدا بوده یا سرهم نوشته می‌شود، همچنین سرهم نوشتن آن به صورت پاره خط کوتاه مستقیم یا یک پاره خط زیگزاگی است که تعابیر مختلفی دارد، اگر این پاره خط بزرگ‌تر از حد خود ترسیم شده باشد، تعابیر متعددی می‌توان برای آن در نظر گرفت.

وی می‌افزاید: برخی از افراد در تحریر نقاط به ویژه دو نقطه‌ها، آنها را بسیار پر قدرت‌تر از حتی ترکیب کلمه می‌نویسند و به جزئیات بسیار اهمیت می‌دهند.

محجوب اظهار می‌کند: نقاط مانند جزایری هستند که در کشور یا ایالات کلمات وجود دارند و فردی که جزایر کوچک خود را در دست خطش مدیریت می‌کند، یعنی بسیار آهسته و حواس جمع به اطراف خود است و رفتار وی به این صورت نیست که حالت بهم ریختگی داشته باشد، برخی افراد نقاط را به گونه‌ای ترسیم می‌کنند که انگار فرد دیگری باید آنها را مرتب کند.

وی تصریح می‌کند: برخی افراد کلمات سه نقطه را به صورت سه نقطه، پاره خط یک نقطه، یک خط زیگزاگ یک نقطه، یک منحنی به صورت اشک یا دایره کامل یا بادکنکی یا نیم دایره یا اشک باز می‌نویسند، از این رو نوع نوشتن کلمات سه نقطه حالت‌های مختلفی دارد، ترکیب سه نقطه حالتی است که خط شناسان می‌توانند از آن استفاده کنند.

این گرافولوژیست ادامه می‌دهد: برخی افراد کلمات سه نقطه را به صورت بادکنک یا اشک و به حدی بزرگ می‌نویسند که به اندازه سرکش حرف (ک) می‌شود، برخی افراد کوچک و برخی آنها را کمرنگ می‌نویسند که تعابیر مختلفی دارد و تنها یک فرد خط شناس می‌تواند نوع نوشتن حروف را متوجه شود؛ از این رو باید گفت که در کل نقاط در گرافولوژی و خط‌شناسی به ویژه در زبان فارسی و عربی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نقاط؛ همانند جزایری در کشور کلمات هستند

دست‌خط هر فرد ناشی از فرهنگ و شغل او است

وی اضافه می‌کند: بررسی علمی هر موضوع به ابزارهای علمی و کاربردی مرتبط با آن موضوع نیاز دارد، به عنوان مثال برای علم شیمی ابزارهایی مانند ظرف‌های آزمایشگاهی، دستگاه‌های تجزیه مواد و بسیاری ابزارها و دستگاه‌های دیگر وجود دارد و در خصوص علم‌هایی مانند پزشکی و گرافولوژی که با انسان مرتبط است، دو مبحث وجود دارد؛ اول بحث تشخیص که با پارامترهای فردی ارتباط دارد و مبحث دوم مربوط به درمان یا ارتقای آن پارامترها است.

محجوب با بیان اینکه علم گرافولوژی، روش‌های مطالعه و بررسی خصوصیات فردی بر اساس نحوه نوشتن است، می‌گوید: بر اساس نتایج موارد بررسی شده توسط " National Pen Company" در آمریکا، خط افراد شامل نحوه فاصله‌گذاری‌ها، نحوه گذاشتن نقطه‌ها، نوع چرخش حروف یا تمایل کلمات به سمت چپ یا راست می‌شود و می‌تواند حقایقی را درباره پنج هزار ویژگی متفاوت آن‌ها آشکار کند.

وی خاطرنشان می‌کند: دست‌خط هر فرد ناشی از ساختار عصبی و ویژگی‌های روانی، سن، فرهنگ و شغل او است و این موضوع سبب می‌شود دست‌خط افراد با یکدیگر متفاوت باشد.

کد خبر 687389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.