کشف ۲۹۸ قلم اشیا عتیقه در رشت

فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۲۹۸ قلم اشیا عتیقه مربوط به دوره‌های قبل از میلاد، اشکانی، ساسانی، اسلامی و معاصر به ارزش تقریبی ۵۷ میلیارد ریال در شهرستان رشت خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عزیزالله ملکی با بیان اینکه قاچاق اشیا عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور است، اظهار کرد: مبارزه با سودجویانی که با چپاول میراث گذشتگان به دنبال رسیدن به مطامع نامشروع خود هستند، همواره در اولویت کار پلیس قرار دارد.

وی افزود: مأموران پاسگاه انتظامی لاکان شهرستان رشت با اقدامات فنی و تحقیقات نامحسوس، از وجود اشیا عتیقه داخل یکی از منازل این منطقه مطلع شده و با هماهنگی قضائی به آدرس این مکان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: در بازرسی از منزل مورد نظر ،۱۱ عدد سکه نقره‌، چهار عدد سکه طلا، دو عدد سکه نقره خرد شده، دو عدد انگشتر طلا، ۱۰ عدد گوشواره طلا، یک عدد دکمه طلا، دو عدد نگین گردنبند طلا، دو عدد نگین فیروزه انگشتر، دو عدد پیاله مفرغ، یک حلقه انگشتر مفرغ، یک عدد آویز خمره‌ای، پنج عدد سکه مسی، سه عدد سرنیزه، یک جام مسی، ۱۲۲ عدد سنگ تزئینی، یک عدد گردنبند برنجی، ۱۰۲ عدد مهره زینتی، ۲۵ عدد شیء فلزی و برنجی و یک عدد مهره آهنی کشف شد.

ملکی از دستگیری متهم ۴۱ ساله این پرونده و معرفی وی به مرجع قضائی خبر داد و تصریح کرد: طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی قدمت اشیا کشف شده مربوط به دوره‌های قبل از میلاد، اشکانی، ساسانی، اسلامی و معاصر بوده و ارزش تقریبی آنها ۵۷ میلیارد ریال است.

وی از مردم خواست در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 687382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.