بازگشت غبار به پایتخت/ ‏هشدار‬ زرد صادر شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر احتمال وزش باد شدید، افزایش غبار و کاهش کیفیت هوا در دو روز آینده خبر داد و گفت: تاکید مدیریت بحران حضور نداشتن بیماران قلبی و تنفسی در فضای باز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حامد یزدی مهر، امروز_ چهارشنبه بیست‌ودوم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام ۲۸ صفر، رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) اظهارکرد: خدمت‌رسانی به زائران حرم رضوی برای برگزاری مراسم معنوی ۲۸ صفر یکی از اقدامات مهمی بود که توسط استاندار به اداره کل مدیریت بحران تفویض شد.

وی افزود: طبق هماهنگی‌های انجام شده میان استانداری تهران و استانداری خراسان رضوی برای تأمین سرویس‌های بهداشتی سیار و نانوایی سیار برای خدمت‌رسانی به زوار اقدامات لازم توسط اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی گفت: طبق این هشدار از فردا پنجشنبه بیست‌وسوم شهریور تا روز جمعه بیست‌وچهارم شهریور ماه در ساعات عصر و شب در بخش‌های جنوبی و غربی استان تهران وزش باد شدید مورد انتظار است که تاکید مدیریت بحران در این زمینه پرهیز از حضور در ارتفاعات و زیر درختان فرسوده و ساختمان‌های سست و نیمه‌ کاره و تابلوهای تبلیغاتی است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع خیزش گردوخاک در مناطق مستعد و رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در ارتفاعات به ویژه مناطق بالادست شمال شرق استان است.

یزدی مهر خاطرنشان کرد: بر این اساس احتمال افزایش غبار و کاهش کیفیت هوا و شعاع دید وجود دارد و توصیه مدیریت بحران در این مواقع حضور نداشتن بیماران قلبی و تنفسی، بانوان باردار و سالمندان در فضای باز است.

وی از احتمال جاری شدن روان آب در ارتفاعات بالادست شمال شرق تهران نیز خبر داد و گفت: از شهروندان در خواست می‌کنم از اتراق در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

کد خبر 687349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.