سفیران اربعین زمینه‌ساز ارتقای معنویت در جامعه باشند

دبیر شورای نگهبان خطاب به کسانی که در حماسه اربعین حضور داشتند گفت: خود را سفیران اربعین بدانید و از معرفت و معنویت حاصل از این گردهمایی مومنانه مراقبت و محافظت کنید تا بتوانید زمینه‌ساز ارتقای سطح معنویت جامعه شوید.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی در ابتدای جلسه امروز، چهارشنبه بیست و دوم شهریور این شورا با اشاره به حماسه راهپیمایی اربعین حسینی اظهار کرد: در هفته گذشته مراسم باعظمت پیاده‌روی اربعین حسینی برگزار شد و عاشقان امام حسین (ع) حماسه بزرگ دیگری آفریدند.

وی افزود: همه نهادهای دولتی و گروه‌های مردمی که به هر نحو برای خلق این حماسه مجاهدت کردند نزد خداوند متعال مأجورند؛ به‌ویژه مردم و دولت عراق که عهده‌دار میزبانی کریمانه زائران حضرت سیدالشهدا (ع) شدند.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: قدردان این مجاهدت‌های خالصانه هستیم و باور داریم که این حرکت عظیم و سرشار از معنویت، زمینه‌ساز حاکمیت صالحان بر عالم خواهد بود.

آیت‌الله جنتی سپس خطاب به کسانی که در این حماسه حضور داشتند، گفت: خود را سفیران اربعین بدانید و از معرفت و معنویت حاصل از این گردهمایی مومنانه مراقبت و محافظت کنید تا بتوانید زمینه‌ساز ارتقای سطح معنویت جامعه شوید.

وی تاکید کرد: هنرمندان و نهادهای فرهنگی و رسانه‌ای انقلابی هم برای مقابله با سکوت رسانه‌ای جهان سلطه نسبت به این اتفاق بزرگ برنامه‌ریزی کنند و آن را از مصادیق جهاد تبیین بدانند.

مقابله با مکر و نقشه دشمنان

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه در انتهای ماه صفر و در آستانه ایام عزای پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) هستیم، گفت: این مصیبت‌های جانکاه را تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند می‌خواهم توفیق پیروی از آن بزرگواران را نصیب ما فرماید.

وی ابراز کرد: آموزه‌های الهی دین مبین اسلام که توسط پیامبر گرامی اسلام (ص) به عالم بشریت هدیه شد و ائمه بزرگوار نیز در راه تبیین و تعمیق آن‌ها مجاهدت کردند، تنها راه نجات انسان‌ها در همه اعصار است و تمام امت اسلام مکلف به پایبندی به این آموزه‌ها و نشر آن هستند.

آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: شناخت کامل از شرایط جامعه اسلامی در زمان امامت امام حسن (ع) و همچنین حضرت رضا (ع) لازمه تحلیل صحیح سیره این دو بزرگوار است و اگر این آگاهی حاصل نشود ابعاد مختلف شخصیت ایشان شناخته نخواهد شد.

دبیر شورای نگهبان در بخش پایانی صحبت‌های خود در خصوص دیدار مردم استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با مقام معظم رهبری اظهار کرد: ایشان در آن دیدار تحلیل جامع و دقیقی از برنامه‌های دشمنان ارائه کردند که لازم است دلسوزان انقلاب اسلامی با دقت در این تحلیل جامع، تکلیف خود برای مقابله با مکر و نقشه دشمنان را بشناسند و به آن عمل کنند.

کد خبر 687282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.