ساختمان تاریخی شهرداری وین خورشیدی می‌شود

وین، پایتخت اتریش، بدون به خطر انداختن یکپارچگی هویت تاریخی شهر، ساختمان شهرداری خود را به پنل‌های خورشیدی سقفی مجهز کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وین قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ به بی‌طرفی آب‌وهوایی دست یابد که تحقق بخش عمده‌ای از این هدف را به سیاستی موسوم به «تازش انرژی خورشیدی» واگذار خواهد کرد. این سیاست به‌دنبال اضافه کردن سیستم‌های فتوولتائیک به اندازه ۱۰۰ زمین فوتبال در هر سال است که بیشتر آن‌ها روی پشت‌بام‌ها نصب خواهد شد، چراکه بام‌ها فضاهای شهری هستند که اغلب در هر شهری نادیده گرفته یا کم‌تر مورد استفاده واقع می‌شوند.

وین اعلام کرد که حتی بناهای تاریخی شهر نیز از این دگرگونی مصون نخواهند بود و حتی به‌تازگی پشت‌بام ساختمان تاریخی شهرداری به آخرین پنل‌های خورشیدی مجهز شده است. این تأسیسات در پایان ماه جاری تولید برق خود را آغاز خواهد کرد.

ساختمان تاریخی شهرداری وین خورشیدی می‌شود

ساختمان چشمگیر نئوگوتیک شهرداری وین در دهه‌های ۱۸۷۰ و ۱۸۸۰ در دوران امپراتوری اتریش مجارستان ساخته شد و برای مدت کوتاهی حتی بلندترین ساختمان جهان بود. این ساختمان اکنون به ۵۷۲ ماژول خورشیدی برای تکمیل نصب پنل‌های فتوولتائیک مجهز شده است که البته از روی زمین قابل مشاهده نخواهند بود تا ظاهر اصیل سازه به‌عنوان یک بنای یادبود فرهنگی حفظ شود. افزودنی‌های جدید تنها با استفاده از پهپاد یا هواپیما و پرواز بر فراز ساختمان شهرداری ممکن است.

تخمین زده می‌شود که سیستم جدید ۲۲۳ هزار کیلووات‌ساعت برق تولید کند که این میزان برای تأمین انرژی مورد نیاز ۱۱۰ خانوار کافی است. با این وجود ساختمان شهرداری نخستین ساختمان عمومی در وین نیست که به سقف خورشیدی مجهز شده و تاکنون هشت مورد از این نوع تغییرات در سطح شهر وجود داشته است و چهار مورد دیگر نیز در حال توسعه هستند. علاوه بر این در حال حاضر زمین‌های متعلق به شهرداری وین نیز دارای ۲۵۲ سیستم فتوولتائیک با مجموع خروجی برق حدود ۳۴ مگاوات بر ثانیه است.

کد خبر 687272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.