اجرای ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها در منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: به‌منظور رفع خطر، تعمیرات ضروری و محصورکردن زمین‌های متروکه شهروندان و بناهای مخروبه و نامناسبی که در خیابان، کوچه یا میدان قرار گرفته و منافی با پاکیزگی، زیبایی شهر یا موازین شهرسازی است، ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها برای آن‌ها اجرا می‌شود.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در راستای رعایت موازین شهرسازی، بناهای مخروبه و نامناسب که در خیابان، کوچه یا میدان قرار گرفته است و منافی با پاکیزگی، زیبایی شهر یا موازین شهرسازی باشد، پس از طی مراحل قانونی و ابلاغ‌های لازم، ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها برای آن اجرا می‌شود.

وی افزود: بر اساس بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری‌ها در نظر گرفتن تدابیر مؤثر برای حفظ شهر از خطر سیل، حریق، رفع خطر از بناها، دیوارهای شکسته و هر نوع اشیای آسیب‌زا برای سلامت شهروندان است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: با تلاش واحد پیشگیری از تخلفات شهری با اجرای ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها در راستای رفع خطر، تعمیرات ضروری و محصور کردن زمین‌های متروکه شهروندان تاکنون ۱۷ مورد شناسایی، پاکسازی و دیوارکشی انجام شده است.

وی با بیان اینکه عملیات تسطیح و پاکسازی زمین‌های بایر سطح منطقه به‌صورت مستمر ادامه دارد، گفت: بیش از ۳۴۰۰ متر مربع تسطیح، پاکسازی و محصورسازی در محله‌های سطح منطقه از جمله لادان، قدس، کوهانستان، جنیران، زهران و نصرآباد اجرا شده است.

اجرای ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها در منطقه ۹ اصفهان

قاضی‌عسگر ادامه داد: با اجرای عملیات رفع خطر از بناهای مخروبه با خطر قریب‌الوقوع ،۲۴ مورد شناسایی و موارد حادثه‌ساز با خطر ریزش سازه‌های مخروبه برای شهروندان رفع خطر شد.

وی با بیان اینکه به‌منظور آراستگی سیما و منظر شهری در رابطه با جمع‌آوری نخاله‌ها و ضایعات ساختمانی ۷۹ مورد شناسایی و از این تعداد ۵۷ مورد توسط مالکان جمع‌آوری شده و مابقی در دست اقدام است، گفت: اجرای ماده ۱۱۰ و بند ۱۴ قانون شهرداری‌ها به‌منظور پاکیزگی، تعمیرات ضروری، رفع خطر و محصور کردن زمین یا بناهای مخروبه غیر مناسب یا نیمه‌تمام واقع در محدوده منطقه در این ماه با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: این اقدام به‌منظور جلوگیری از دپوی خاک و نخاله در زمین‌های بایر انجام می‌شود که یکی از عوامل ایجاد آلودگی‌های بصری و زیست‌محیطی و نابسامانی در محدوده شهر به‌شمار می‌آید.

کد خبر 687270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.