کاروان پیکرهای ۲۳ شهید تفحص شده وارد کشور شد+ عکس

پیکرهای مطهر ۲۳ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس دقایقی پیش، از مرز کله سردشت وارد کشور شد.

به گزارش ایمنا، آئین ورود و استقبال از پیکرهای ۲۳ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس امروز (چهارشنبه) از مرز کله سردشت برگزار شد. در این مراسم پیکرهای مطهر شهدا، پیچیده در تابوت‌هایی به رنگ پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بر دوش سربازان وارد ایران شدند.

طبق اعلام سردار «سید محمد باقرزاده» فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح این شهدا مربوط به عملیات‌های ستون رزمی در محوز بانه- سردشت در سال ۱۳۵۹، تک دشمن در سال ۱۳۶۲ در عملیات نصر ۷ در ارتفاعات دوپازا، تک دشمن در سال ۱۳۶۷ در منطقه دوپازا و همچنین شهدایی از مناطق دارساوین و دربندی خان عراق است و مربوط به لشکرهای ۶۴ ارومیه، لشکر ۲۸ کردستان، سپاه ارومیه، گردان جندالله و سپاه اصفهان هستند.

پیکر مطهر شهدا بعد از آئین تشریفات نظامی در مرز سردشت به مرکز استان انتقال داده خواهد شد و مردم ارومیه همزمان با سالروز رحلت نبی اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع)، پیکر مطهر این شهدا را بر روی دستان خود تشییع خواهند کرد.

مراسم شبی با شهدا ساعت ۲۱ روز چهارشنبه در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار و آئین بدرقه روز پنجنشبه از ساعت ۹:۳۰ صبح از میدان ایالت به سمت تقاطع سرداران برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی اعلام کرد: یین استقبال از این شهدا در شهرهای نقده و پیرانشهر نیز برگزار خواهد شد که جزئیات این مراسمات توسط فرمانداری آن شهرستان‌ها اعلام می‌شود.

کاروان پیکرهای ۲۳ شهید تفحص شده وارد کشور شد+ عکس

کد خبر 687264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.