میزان صادرات خراسان شمالی به کشور روسیه افزایش پیدا کند

استاندار خراسان شمالی با اشاره به سفر احتمالی هیئت تجاری استان به کشور روسیه، گفت: این هیئت باید به دنبال افزایش صادرات استان به این کشور باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حسین نژاد امروز- چهارشنبه بیست و دوم شهریورماه- در نشست هماهنگی سفر هیئت تجاری خراسان شمالی به کشور روسیه اظهار کرد: هدف از این سفر فعال سازی بخش خصوصی در مراودات تجاری بین ایران و روسیه و به ویژه استان کالوگا است.

وی افزود: تجار استان خراسان شمالی باید در این سفر بتوانند با عقد تفاهم نامه و قراردادهای تجاری امکان صادرات کالا از حوزه‌های کشاورزی، صنایع دستی، صنعت و معدن را با روسیه و استان کالوگا فراهم کنند و میزان صادرات استان را افزایش دهند.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: این هیئت به صورت علمی و در چهارچوب بین‌المللی تفاهم نامه‌ها و قراردادهای احتمالی را تنظیم کنند تا با آمادگی کامل به این سفر بروند.

به گزارش ایمنا، در این جلسه به بخش خصوصی برای داشتن دفتر تجاری در کالوگا، عقد تفاهم‌نامه با اتاق بازرگانی آن شهر، بازاریابی در خصوص ۱۴ زنجیره غذایی محصولات کشاورزی، و حضور در نمایشگاه صنایع غذایی روسیه، کشت فرا سرزمینی تاکید شد.

کد خبر 687226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.