آزادی ۷۷ زندانی استان کردستان با اجرای طرح غربال‌گری و پایش زندانیان

دادستان سنندج گفت: ۷۷ نفر از زندانیان استان کردستان با اجرای طرح غربالگری و پایش زندانیان استان، مشمول آزادی شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد جباری امروز _چهارشنبه بیست‌ودوم شهریورماه_ در مراسم اجرای طرح غربالگری و پایش زندانیان استان کردستان که در زندان مرکزی سنندج و با حضور مسئولان قضائی شهرستان‌های تابعه نیز برگزار شد، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح رسیدگی به مشکلات زندانیان و بویژه کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان در چارچوب قانون و مطابق با دستورات ریاست قوه قضائیه است.

وی با اشاره به بررسی مجدد پرونده تمام زندانیان استان کردستان توسط قضات بر اساس این طرح، افزود: آن دسته از زندانیان که مستحق آزادی مشروط و تخفیف مجازات هستند با رعایت مقررات و در چارچوب قانون مشمول این طرح قرار گرفته‌اند.

دادستان سنندج خاطرنشان کرد: این طرح همزمان در زندان مرکزی سنندج و سایر زندان‌های سطح استان با حضور رؤسای دادگستری، دادستان‌ها و ۱۱۴ نفر از قضات شهرستان‌های تابعه استان برگزار شده است.

جباری تصریح کرد: ۱۴۰ مورد از تأسیسات و نهادهای ارفاقی به زندانیان سراسر استان شامل مرخصی منجر به آزادی، اشتغال به کار، مرخصی، آزادی مشروط اعطای پابند الکترونیکی، تعلیق مجازات و پیشنهاد عفو موردی مورد پذیرش قرار گرفته که ۷۷ مورد از آن منجر به آزادی زندانی شده است.

کد خبر 687201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.