برداشت خوشه‌های طلایی انگور از تاکستان‌های شهرستان دنا

معاون جهاد کشاورزی شهرستان دنا از برداشت محصول انگور از تاکستان‌های شهرستان دنا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استان کهگیلویه و بویراحمد در دامنه رشته کوه زاگرس، نام سرزمین چهارفصل را یدک می‌کشد، برخورداری از مناطق سردسیری و گرمسیری در این استان وضعیت مناسبی را برای کشت انواع محصولات کشاورزی فراهم کرده است.

سه شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون در منطقه سردسیری و شش شهرستان کهگیلویه، چرام، لنده، لیکک، باشت و گچساران در منطقه گرمسیری استان واقع شده‌اند.

شهرستان دنا با واقع شدن در دامنه کوه دنا از مناطق خوش آب و هوای جنوب کشور به شمار می‌رود و علاوه بر ظرفیت بالای گردشگری در زمینه کشاورزی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

محصولات باغی شهرستان دنا همچون گردو، بادام، هلو، سیب، انواع آلو، انجیر و انگور است که از لحاظ کیفیت در ردیف بهترین محصولات باغی کشور قرار دارد.

صادق جمشیدیان، معاون جهاد کشاورزی شهرستان دنا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بیش از پنج هزار و پانصد هکتار اراضی باغی در شهرستان دنا وجود دارد و سالانه بیش از ۸۰ هزار تن انواع محصولات از این اراضی برداشت می‌شود.

وی افزود: این روزها برداشت انگور از تاکستان‌های شهرستان دنا آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود نزدیک به هجده هزار تن انواع انگور در این شهرستان برداشت شود.

معاون جهاد کشاورزی شهرستان دنا با بیان اینکه انواع انگور عسکری، یاقوتی، رشه، سیاه سردشت و سیاه دانه در شهرستان دنا برداشت می‌شود، خاطرنشان کرد: محصول انگور دنا به دلیل کیفیت بالا به استان‌های همجوار و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

کد خبر 687184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.