رسانه‌ها ابعاد گروه بحران‌ساز را با اطلاعات دقیق و اشراف کامل بیان کنند

عضو جامعه روحانیت مبارز و نماینده ادوار مجلس گفت: امروز این وظیفه رسانه‌های جمهوری اسلامی است که ابعاد گروه بحران‌ساز را با اطلاعات دقیق و اشراف کامل و مستند در یک برنامه مستمر برای جامعه ایران مطرح و معرفی کنند که نتیجه آن ارتقای بینش، بصیرت و اندیشه جامعه در برابر مستکبران خواهد بود.

حجت الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مردم دو استان سیستان و خراسان جنوبی مکمل مباحثی است که سابق بر این ایشان در موضوعات شبیخون فرهنگی، تهاجم و قتل عام و ناتوی فرهنگی از همان سال‌های ۸۰ عنوان کردند.

وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب گلایه کردند که اگر به توصیه‌هایشان در همان دهه ۸۰ عمل شده بود، چهره و وضعیت سیستان و بلوچستان امروز اینگونه نبود.

عضو جامعه روحانیت مبارز و نماینده ادوار مجلس، تصریح کرد: دشمن در مقابل هجمه سنگین فرهنگی در جنگ نرم به این نتیجه رسید که در یک میدان و زمینه نمی‌تواند عملکرد موفقی داشته باشد و به این نتیجه رسید که باید دست به یک جنگ ترکیبی بزند که همه ابعاد سیاسی فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی را با هم همراه دارد.

وی خاطر نشان کرد: اغتشاشات و آشوب‌های خیابانی نماد جنگ ترکیبی است که سال گذشته شاهد و ناظر آن رخدادها بودیم؛ امروز اما استکبار در عملیات جنگ ترکیبی شکست سختی خورده و باز هم به دنبال توطئه و دسیسه است.

حجت الاسلام سالک با بیان دلایلی همچون ضعیف شدن و افول آمریکا و اروپا و در سوی دیگر رشد سایر قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی، اظهار کرد: با این وجود آمریکایی‌ها گروه بحران تشکیل دادند تا اهداف شوم خود را از این مسیر دنبال کنند.

وی افزود: هویت، زن و قومیت‌ها عناصر و محورهای اصلی مورد نظر گروه بحران ساز آمریکایی هستند.

وی ادامه داد: امروز این وظیفه رسانه‌های جمهوری اسلامی است که ابعاد گروه بحران‌ساز را با اطلاعات دقیق و اشراف کامل و مستند در یک برنامه مستمر برای جامعه ایران مطرح و معرفی کنند که نتیجه آن ارتقای بینش، بصیرت و اندیشه جامعه در برابر مستکبران خواهد بود و فریب خوردن اقشار مختلف از این زاویه ناممکن خواهد شد.

سالک کاشانی اظهار کرد: این معرفی و تشریح باید در وزارت علوم و وزارت بهداشت در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به طور وسیع برای جامعه جوان انجام شود؛ دستگاه‌های فرهنگی نیز باید به این مسئله مسلح شوند و این گروه بحران ساز را معرفی کنند.

وی خاطر نشان کرد: در امتداد این فعالیت‌های بصیرتی و تبیینی باید مجموعه نقاطی که باعث درگیری و جدال درون تشکیلاتی در درون کشور و مرزها است صورت داده شده و بزرگان، استادان، معتمدان و پیشکسوتان باید مردم را نسبت به نقش انقلاب و خدمات ارائه شده توجیه کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز و نماینده ادوار مجلس گفت: دشمن به طور معمول از خلاءها استفاده می‌کند و همواره نیمه خالی لیوان را می‌بیند و روی افکار جامعه به این شکل سوار موج می‌شود و اقداماتش را پیش می‌برد.

وی تصریح کرد: رسالت حوزه و دانشگاه، آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت فرهنگ و مبلغان مکلفند در این بخش فعالانه ورود کنند و تبیین منطقی را در دستور کار داشته باشند.

حجت الاسلام سالک کاشانی گفت: آشنا کردن جامعه با محتواهای قرآنی و تبیین هنرمندانه مباحث آن و همچنین اصول سیاست از نگاه قرآن را باید برای جامعه بویژه جوانان و نوجوانان در دستور کار قرار داد؛ سیاست از نگاه حضرت علی (ع) و اهل بیت را برای عموم مردم تشریح و بازخوانی کرد.

وی تاکید کرد: حکومت اسلامی امتیازات فوق العاده‌ای به نسبت سایر حکومت‌ها مانند حکومت‌های حزبی، کودتایی، سلطنتی و پادشاهی و سایر نظام‌های سیاسی دارد؛ ما باید ویژگی‌ها و امتیازات حکومت اسلامی را به زبان‌های مختلف تبیین کنیم چراکه هر آنچه که مبانی نظام اسلامی بیشتر تبیین شود قدرتی ایجاد خواهد کرد که آنها نخواهند توانست هجمه ترکیبی مدنظر گروه بحران ساز را در جامعه ما ایجاد کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز و نماینده ادوار مجلس، تاکید کرد: تمام ملت ایران از همه قومیت‌ها و ادیان و حتی یهودیان صالح، اعتراف و اعتقاد به محوریت حاکمیت دینی در نظام اسلامی دارند ضمن اینکه هر چقدر ابعاد فکری، شخصیتی، علمی، قدرت بیان و نقش آفرینی رهبر حکیم انقلاب را برای مردم بیان کنیم همین عامل میزان قدرت، امنیت ملی و انسجام ما را بیشتر خواهد کرد.

کد خبر 687180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.