بهترین زمان برای انجام حجامت / برای اقدام به این کار به مراکز درمانی معتبر مراجعه کنید

کارشناس مسئول طب سنتی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بهترین زمان حجامت برای پیشگیری از بیماری‌ها و تقویت قوای بدنی، اوایل بهار و پاییز است، اما به هیچ عنوان این موضوع توصیه‌ای همگانی نیست.

زکریا روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروزه به دلیل استقبال گسترده مردم از طب ایرانی شاهد انجام حجامت به صورت افراطی توسط افراد بی‌صلاحیت در مراکز غیردرمانی هستیم که در این خصوص لازم است افراد بدانند حجامت یک امر درمانی است و انجام آن تنها توسط پزشک و با شرایط بهداشتی توصیه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حجامت یکی از راهکارهای پیشگیرانه و درمانی در طب ایرانی است، افزود: حجامت قدمتی بالغ بر ۳ هزار سال دارد و بسته به نوع بیماری فرد، حجامت‌های اختصاصی در نواحی مختلف بدن انجام می‌شود.

کارشناس مسئول طب سنتی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: شایع‌ترین نوع حجامت که برای پیشگیری و درمان توصیه می‌شود، حجامت عام است که در ناحیه بین دو کتف صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: بهترین زمان حجامت برای پیشگیری از بیماری‌ها و تقویت قوای بدنی، اوایل بهار و پاییز است، اما به هیچ عنوان این موضوع توصیه‌ای همگانی نیست و افراد بسیار لاغر، بسیار چاق، ضعیف و دارای بیماری حاد نباید نسبت به انجام حجامت اقدام کنند.

روحانی با بیان اینکه افرادی که میل به انجام حجامت دارند به مراکز معتبر مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند برای انجام حجامت به کلینیک‌های پزشکی یا مطب پزشکان مراجعه داشته باشند.

کد خبر 687169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.