جشن جهانی پسته در رفسنجان برگزار می‌شود

معاون هنری شهرداری رفسنجان از برگزاری جشن جهانی پسته در سال ۱۴۰۳ با حمایت نهادها و دستگاه های مرتبط در رفسنجان خبر داد.

سیدعباس حسینی داورانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مطالعات برپایی جشن جهانی پسته رفسنجان از دو سال پیش در شهرداری و با حمایت شورای اسلامی شهر انجام شده است.

وی از پیشنهاد راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشن پسته در فرهنگسرای گردشگری شهرداری خبر داد و افزود: امیدواریم با حمایت و همراهی مسئولان و با تکیه بر تجربیات حاصل از جشن ملی پسته، سال آینده میزبان جشن جهانی پسته در رفسنجان باشیم.

معاون هنری شهرداری رفسنجان با اشاره به برپایی جشن ملی پسته از بیست‌وششم تا سی‌ام شهریورماه، تصریح کرد: هم‌زمان با برگزاری جشن ملی پسته، از گواهی ثبت جهانی پسته رفسنجان ایران که از سازمان جهانی WIPO (سازمان جهانی مالکیت فکری) دریافت شده است، رونمایی می‌شود.

وی در ادامه از حضور شخصیت‌های مختلف ملی و استانی در جشن ملی پسته خبر داد و گفت: در طول برگزاری جشن، از مجسمه سنگی پسته که در سمپوزیوم مجسمه‌سازی شهرداری رفسنجان ساخته شده است، در در بلوار طالقانی رونمایی خواهد شد.

حسینی داورانی ادامه داد: این اِلمان به وزن ۱۰ تن و ارتفاع تقریبی ۳ متر یکی از کارهای برجسته انجام شده در سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی رفسنجان به‌شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: در طول برپایی جشن ملی پسته، تور گردشگری پسته ویژه شهرداران شهرهای پسته خیز ایران به عنوان یکی از برنامه‌های جنبی اختتامیه برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، جشن ملی پسته به مدت پنج روز در پنج نقطه شهرستان (شهر صفائیه، روستای اسماعیل‌آباد نوق، کشکوئیه، کبوترخان و خانه حاج آقاعلی قاسم‌آباد رفسنجان برپا می‌شود.

کد خبر 687076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.