لباس روحانیت یک مسئولیت اجتماعی است

امام‌جمعه آذربایجان شرقی گفت: لباس روحانیت یک مسئولیت اجتماعی است و باید سختی‌ها را به جان بخریم تا مردم آرامش و آسوده خاطر باشند، ارتباط ائمه جمعه باید گسترده‌تر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام سیدمحمد علی آل هاشم امروز- سه شنبه بیست و یکم شهریورماه- در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه سابق و جدید شهرستان شبستر اظهار کرد: ائمه جمعه سرمایه اجتماعی خود را به اعتبار جمهوری اسلامی کسب کرده‌اند و باید از لحاظ سیر و سلوک نزدیک‌ترین فرد به سیره امام راحل و مقام معظم رهبری و مبلغ مبانی ارزشی انقلابی و دینی باشند.

وی گفت: لباس روحانیت یک مسئولیت اجتماعی است و باید سختی‌ها را به جان بخریم تا مردم آرامش و آسوده خاطر باشند، ارتباط ائمه جمعه باید گسترده‌تر شود.

امام‌جمعه آذربایجان شرقی تاکید کرد: برپایی و برگزاری نماز جمعه امری ارشادی برای تبلیغ نیست بلکه یک امر الهی است که باید اطاعت شود.

آل هاشم با بیان اینکه نماز جمعه یک آئین عبادی و سیاسی است، خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی این امر در کشورمان به یک سنت حسنه تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: انتظاری که از مردم می‌رود برپایی و برگزاری با شکوه نماز جمعه است؛ نمازهای جمعه هرچقدر باشکوه و صفوف فشرده قشر مختلف مردم برگزار شود علاوه بر دشمن‌شکنی و عمل به واجب دینی، باعث ایجاد اتحاد و همدلی در بین اهالی شهرستان می‌شود و توسعه و پیشرفت در سایه همین اتحاد و همدلی به دست خواهد آمد.

به گزارش ایمنا، در این مراسم حجت الاسلام عبدالله محمدی امام جمعه سابق شهرستان میانه به عنوان امام جمعه جدید شهرستان شبستر معرفی و از خدمات حجت الاسلام یونس کیانی امام جمعه سابق تجلیل شد.

کد خبر 687045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.