شاهد امنیت پایدار در مرزهای ایران و ترکیه هستیم

فرماندار ارومیه با اشاره به برگزاری پنجاه و پنجمین کمیته فرعی و امنیتی شهرستان ارومیه و استان حکاری ترکیه گفت: با تلاش دو طرف در حوزه مرزها، امنیت پایدار را در مرزهای دو کشور شاهد هستیم.

غلامحسین عماری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به سفر یک روزه والی استان حکاری ترکیه و هیئت همراه به شهرستان ارومیه اظهار کرد: طی این سفر پنجاه و پنجمین کمیته فرعی و امنیتی بین شهرستان ارومیه و استان حکاری ترکیه و به میزبانی فرمانداری ارومیه برگزار شد.

وی افزود: در جلسه مشترک با استاندار حکاری مراودات مرزی، امنیت مرز و قاچاق انسان و … مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فرماندار ارومیه گفت: خوشبختانه با تلاش دو طرف در حوزه مرزها امنیت بسیار پایدار را در مرزهای دو کشور شاهد هستیم.

عماری تصریح کرد: مباحث تجاری و اقتصادی از جمله محورهای دیگر دیدار هیأت‌های ترکیه و ایران بودند که مقرر شد بیش از میزان فعلی از ظرفیت گمرک سرو و اسن دره استفاده شود.

وی عنوان کرد: معرفی ظرفیت‌های شهرستان ارومیه در حوزه‌های علمی، فرهنگی، گردشگری از جمله سایر موضوعاتی‌است که مطرح شد.

عماری ادامه داد: همچنین بازدید از دانشگاه و پردیس دانشگاه ارومیه و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی آنها در ادامه نشست از طرف هیئت ترکیه انجام شد.

به گفته عماری مقرر شد هیات‌هایی در حوزه‌های علمی-پژوهشی، ورزشی و فرهنگی بین استان حکاری ترکیه و شهرستان ارومیه مبادله شود.

فرماندار ارومیه خاطرنشان کرد: در پنجاه‌وپنجمین کمیته فرعی و امنیتی بین ارومیه و حکاری ترکیه تصمیمات خوبی در حوزه ارتقا مراودات اقتصادی و تجاری دو طرف اتخاذ شد.

کد خبر 687040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.