مسکن ۲۵ متری سیاست دولت سیزدهم نیست

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خانه‌های ۲۵ تا ۳۵ متری سیاست دولت سیزدهم نیست، گفت: وزارت راه با روش‌های مختلف پیگیر تأمین مسکن مردم است.

به گزارش ایمنا، خسرو دانشجو درباره ساخت مسکن ۲۵ متری، اظهار کرد: تأمین مسکن با عرضه واحدهای ۲۵ تا ۳۵ متری، سیاست و رویکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم نیست.

وی با اعلام اینکه سیاست کلی وزارت راه و شهرسازی در موضوع تأمین مسکن، ساخت واحدها با شیوه معماری ایرانی اسلامی و واحدهای مسکونی در شأن خانوارهای ایرانی است، افزود: وزارت راه و شهرسازی با شیوه‌های گوناگون و به‌طور جدی پیگیر تأمین مسکن در شأن مردم برای آحاد جامعه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حوزه معاونت معماری و شهرسازی علاوه بر تأمین عرصه و زمین جهت اجرایی شدن پروژه‌های تأمین مسکن، مطالعات و تحقیقاتی در دستور کار دارد و در تلاش هستیم تمامی طرح‌ها از معماری واحدها تا طراحی شهرهای بزرگ را با مشورت گرفتن از استادان فن، متخصصان و فعالان این حوزه منطبق با سبک و سیاق زندگی ایرانی اسلامی به نتیجه برسانیم.

دانشجو گفت: ساخت مسکن کوچک‌مقیاس ۲۵ متری به‌عنوان سیاست وزارت راه و شهرسازی، تکذیب می‌شود.

مدیر روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی نیز دراین‌باره گفت: مسکن‌های کوچک‌مقیاس در تضاد با فرهنگ ایرانی اسلامی و جامعه خانواده‌محور است و به هیچ عنوان در دستور کار دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی نیست، واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن که در سراسر کشور در حال ساخت است از استانداردهای لازم سرانه مورد نیاز خانواده، تبعیت می‌کند.

قربانی تأکید کرد: بر اساس اصل ۳۱ قانون اساسی، داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است و عدم تناسب مساحت واحد مسکونی با نیاز خانواده، آسیب‌های گسترده‌ای به‌جا خواهد گذاشت.

وی یادآور شد: دولت همواره موضوع مسکن را در اولویت برنامه‌های اجرایی و پروژه‌های در حال انجام خود دارد و طرح‌ها و پیشنهادات خود را بعد از طی مراحل کارشناسی و فنی از مجاری معتبر و رسمی اعلام می‌کند، بیان این مطالب در رسانه‌ها هیچ اعتباری در مرحله اجرا ندارد و به هیچ وجه مقرر به اجرا نیست.

منبع: تسنیم

کد خبر 687022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.