اعلام آمادگی ایران برای امدادرسانی به مردم مناطق آسیب‌دیده لیبی

رئیس‌جمهور در پیامی به نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت این کشور به خاطر جان باختن، مصدومیت و مفقود شدن عده‌ای از مردم این کشور در پی وقوع طوفان و جاری شدن سیل، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای امدادرسانی به مردم مناطق آسیب‌دیده و ارسال کمک‌های پزشکی و دارویی اعلام کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز سه‌شنبه در پیامی به عبدالحمید الدبیبه، نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی، ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت لیبی به‌خاطر جان باختن، مصدومیت و مفقود شدن عده‌ای از مردم این کشور در پی وقوع طوفان و جاری شدن سیل در این کشور، اظهار امیدواری کرد که با کمک دولت و همراهی مردم صبور این کشور، به‌زودی شاهد عادی شدن شرایط در آن کشور باشیم.

در پیام آیت‌الله رئیسی به نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی آمده است: «وقوع طوفان و جاری شدن سیل گسترده و خسارت‌بار در مناطقی از آن کشور که منجر به جان باختن، مصدوم و مفقود شدن عده‌ای از مردم آن کشور شد، موجب تأثر و اندوه فراوان شد.»

رئیس‌جمهور ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیده، به نمایندگی از ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران، این حادثه ناگوار را به نخست‌وزیر و مردم لیبی تسلیت گفت و افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای امدادرسانی به مردم مناطق آسیب‌دیده و ارسال کمک‌های پزشکی و دارویی و سایر ملزومات مورد نیاز اعلام می‌کند. امیدوارم با کمک دولت و همراهی مردم صبور این کشور، به‌زودی شاهد عادی شدن شرایط در آن کشور باشیم. از درگاه خداوند برای جان باختگان حادثه رحمت و مغفرت و برای مصدومان شفای عاجل مسئلت دارم.

کد خبر 687015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.