ارائه خدمات درمانی به بیش از ۱۵۰۰ زائر در بیمارستان سیار مرز باشماق مریوان

سرپرست بیمارستان سیار شهید ماموستا محمد شیخ‌الاسلام گفت: بیمارستان سیار ۵۰ تختخوابی شهید ماموستا محمد شیخ‌الاسلام در مرز باشماق مریوان در ایام اربعین امسال به هزار و ۵۹۴ زائر اربعین حسینی خدمات درمانی ارائه داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، مصطفی فرامرزی اظهار کرد: بیمارستان سیار شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کردستان با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان مریوان به منظور ارائه خدمات درمانی به زائرین اربعین حسینی در مرز باشماق و مسیر تردد زائران ارائه خدمت می‌کرد.

وی افزود: در این مدت هزار و ۵۹۴ نفر از زوار اربعین به این بیمارستان سیار مراجعه کردند که از این تعداد هزار و ۵۱۱ نفر به صورت سرپایی، ۸۳ نفر به صورت تحت نظر و ۲۰ نفر نیز جهت ادامه درمان به مراکز درمانی شهرستان منتقل شدند.

سرپرست بیمارستان سیار شهید ماموستا محمد شیخ‌الاسلام با اشاره به اینکه بیشترین علت مراجعات، گلودرد، سردرد، اسهال و استفراغ، فشار خون و گرمازدگی بوده است، ادامه داد: در این مدت، تعداد مراجعان به آزمایشگاه ۱۳۰ نفر و داروخانه بیمارستان هزار و ۴۶۰ نفر بوده و تمام خدمات ارائه شده به مراجعان به صورت کاملاً رایگان صورت گرفته است.

فرامرزی با اشاره به اینکه در این مدت ۳۰ نفر نیروی درمانی در بیمارستان مشغول به فعالیت بودند، گفت: بیمارستان سیار ۵۰ تخت‌خوابی شهید ماموستا محمد شیخ‌الاسلام از بیست‌وهفتم مردادماه امسال برای ارائه خدمات به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در پایانه مرزی باشماق شهرستان مریوان مستقر شد.

کد خبر 686974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.