جهاد دانشگاهی نقشه آموزشی و پژوهشی خود را با نقشه توسعه استان تطبیق دهد

استاندار هرمزگان گفت: مهم‌ترین کاری که جهاد دانشگاهی استان باید مدنظر داشته باشد این است که نقشه آموزشی و پژوهشی خود را با نقشه توسعه استان تطبیق دهد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز _سه‌شنبه بیست‌ویکم شهریورماه_ در دیدار با رئیس و معاونان جهاد دانشگاهی استان اظهار کرد: مهم‌ترین کاری که جهاد دانشگاهی استان باید مد نظر داشته باشد، این است که نقشه آموزشی و پژوهشی خود را بر نقشه توسعه استان تطبیق دهد.

وی افزود: تطبیق نداشتن این رشته‌ها با نقشه توسعه استان سبب می‌شود دانشگاه‌ها افرادی تربیت کنند که نمی‌توانند نیاز استان را تأمین کنند، بر همین اساس باید با اشرافیت بر رشته‌های مورد نیاز استان تدوین این نقشه آموزشی صورت گیرد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های علمی پژوهشی جهاد دانشگاهی برای حل مسائل عمده استان و حتی کشور بهره برد، مقام معظم رهبری بارها بر اقتصاد دریامحور تاکید داشتند این مورد یک مسئله ملی است که باید بر تحقق آن تمرکز شود.

دوستی تصریح کرد: اما مسئله‌ای که بیشتر در خصوص استان هرمزگان صدق می‌کند و می‌تواند مسیر توسعه را تغییر دهد بحث توسعه آب شیرین کن‌ها است که می‌توان با انجام آن کارهای بزرگی در سطح استان انجام داد.

وی گفت: کارهای پژوهشی برای ورود جلبک به نهاده‌های دامی دیگر مسئله‌ای است که می‌تواند بخش قابل توجهی از نیاز کشور را مرتفع و از خروج ارز نیز به میزان قابل توجهی جلوگیری کند، در این زمینه هم جهاد دانشگاهی می‌تواند اثرگذار باشد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: توسعه کسب‌وکارهای خانگی با نوآوری و طرح‌های سودآور مورد تاکید است، در این زمینه می‌توان از تجربیات مثبت دنیا استفاده کرد و با بهینه‌سازی امور انجام شده در کشورهای مختلف، حوزه کسب‌وکارها را متحول کرد.

کد خبر 686953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.