برگزاری اولین سوگواره جلوه‌های رضوی در هنر ثلث‌نگاری در اصفهان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از برگزاری اولین سوگواره جلوه‌های رضوی در هنر ثلث‌نگاری به میزبانی اصفهان خبر داد.

علی تمنایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به مناسبت شهادت امام رضا (ع) این برنامه با محورهای تور آشنایی با ثلث‌نگاران آرمیده در تخت فولاد اصفهان، نشست پژوهشی آموزشی ثلث‌نگاری و اجرای زنده ثلث‌نگاری در اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: در نظر داریم تا هنر ثلث‌نگاری که یکی از مهم‌ترین شاخه‌های مهم خوشنویسی است، به‌خصوص سبک ثلث‌نگاری‌های مسجد شیخ لطف‌الله از نظر ارزش تاریخی و هنری به عموم مردم شناسانده، معرفی و آموزش داده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: تور آشنایی با ثلث‌نگاران آرمیده در تخت‌فولاد اصفهان با مروری بر آثار و زندگی مرحوم آقا زین‌العابدین اشرف‌الکتاب، چهارشنبه ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۲ از ساعت هشت صبح در تکیه خوانساری تخت فولاد برگزار می‌شود.

وی افزود: نشست پژوهش آموزش ثلث‌نگاری پنجشنبه، بیست‌وسوم شهریورماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۶ در توحیدخانه دانشگاه هنر اصفهان در خیابان استانداری برگزار خواهد شد.

تمنایی تصریح کرد: تور سوم این دوره که اجرای زنده ثلث‌نگاری است، به‌صورت نگارش فرازهایی از حدیث سلسلة‌الذهب به مناسبت شهادت هشتمین پیشوای شیعیان با حضور هشت ثلث‌نگار، جمعه هفته جاری در مسجد شیخ لطف‌الله در میدان امام (ره) اجرا می‌شود.

کد خبر 686939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.