اجرای پروژه فیبر نوری نیازمند حفاری ۳۳۰ کیلومتری است

شهردار زنجان با بیان اینکه فیبر نوری از زیرساخت‌های توسعه پایدار است، گفت: ایجاد فیبر نوری نیازمند ۳۳۰ کیلومتر حفاری در سطح شهر زنجان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا فیروزفر امروز _سه‌شنبه بیست‌ویکم شهریورماه_ در جلسه شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه واگذاری غرفه‌های سبزه میدان نیازمند کار کارشناسی بود تا اقدامی ماندگار با همکاری میراث فرهنگی ارائه کنیم، اظهار کرد: مزایده غرفه‌های سبزه‌میدان در سامانه بارگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه حفاری فیبر نوری باید در مدت زمان کوتاهی انجام شود و به‌طور قطع تقاطع‌ها و ورودی‌های معابر به کانال‌های تاسیساتی مجهز می‌شود، افزود: اجرای پروژه فیبر نوری نیازمند حفاری به میزان ۳۳۰ کیلومتر است.

شهردار زنجان با بیان اینکه ایجاد فیبر نوری از زیرساخت‌های توسعه پایدار است، خاطرنشان کرد: تیم کارشناسی تملکات تشکیل شده است، اما در حوزه شهرسازی و املاک مشکلاتی وجود دارد و در کوچه حاج شامی منتظر اجرای انشعابات فاضلاب هستیم، اما اهالی همکاری لازم را ندارند.

فیروزفر با اشاره به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی پس از گذشت چندین سال بی‌توجهی به این بخش ادامه داد: از ۸۴ دستگاه اتوبوس طی دو سال گذشته، ۸۰ مورد فرسوده بوده است.

وی با اشاره به اینکه از محل اوراق مشارکت قرارداد خرید ۳۶ دستگاه مینی‌بوس انجام شده است، اضافه کرد: طی دو سال گذشته اقدام به خرید ۴۳ دستگاه اتوبوس یارانه‌ای کرده‌ایم و ۲۵ دستگاه ون نیز بلافاصله خریداری شده است.

شهردار زنجان با تاکید بر اینکه پس از مدت‌ها رفع مشکل در بحث ورود مینی‌بوس‌ها وجود داشته است، گفت: هفته آینده بخش اول مینی‌بوس‌ها وارد می‌شود.

فیروزفر ادامه داد: از ۴۳ دستگاه اتوبوس، ۱۶ دستگاه تحویل شده است و ون‌ها نیز به‌تدریج وارد چرخه می‌شود.

کد خبر 686929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.