توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار مدیریت شهری است

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز گفت: فرآیند صدور مجوز و تسهیل صدور پروانه ساخت از مواردی است که شهرداری می‌تواند در راستای توسعه پارک علم و فناوری انجام دهد، قول مساعد داده‌ایم که حمایت‌های ویژه‌ای از سوی شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد عزتی امروز- سه‌شنبه بیست و یکم شهریورماه- در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری تبریز اظهار کرد: پارک‌های علم و فناوری نسخه پیشرفته آموزش عالی به صورت اجرایی و کارگاهی است و می‌تواند با تکیه بر مزایا و پتانسیل‌های دولتی دست به نوآوری بزند و تحت حمایت‌های مختلف قرار گیرد.

وی افزود: شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد غیردولتی در بخش‌های مختلف وظایف گوناگونی از جمله خدمات شهری، عمرانی و شهرسازی دارند؛ بنابراین ضروری است در بخش‌های مرتبط با آموزش هم از نظر رشد و توسعه و هم از نظر خروجی و تولیدات، این شرکت‌ها را تحت حمایت قرار گیرد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها با روش‌های مختلف از جمله فضاسازی و اطلاع‌رسانی می‌توانند اقشار مختلف جامعه، صنایع و تولید کنندگان را به سمت چنین شرکت‌هایی سوق دهند.

عزتی ادامه داد: بازدید از پارک علم و فناوری تبریز در راستای حمایت مدیریت شهری تبریز از چنین شرکت‌هایی در جهت توسعه شرکت‌ها صورت گرفت.

وی تصریح کرد: پارک علم و فناوری حدود دو دهه قبل در جنوب غرب تبریز احداث شده و در حال حاضر با مشکلاتی از لحاظ توسعه مجموعه و ایجاد مجموعه‌های کوچک دانش‌بنیان داخل در پارک مواجه است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز گفت: در این بازدید ضمن بررسی خواسته‌های مدیریت مجموعه، از نزدیک مشکلات را مورد بررسی قرار دادیم و تلاش خواهیم کرد تا فضای پارک برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان توسعه پیدا کند.

عزتی افزود: فرآیند صدور مجوز و تسهیل صدور پروانه ساخت از مواردی است که شهرداری می‌تواند در راستای توسعه پارک علم و فناوری انجام دهد، قول مساعد داده‌ایم که حمایت‌های ویژه‌ای از سوی شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز انجام شود که همواره مدافع مباحث دانش‌بنیان هستند تا شاهد گسترش این مجموعه باشیم.

کد خبر 686906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.