تنها شرکت‌های تحت پوشش تاکسیرانی مجاز به ارائه سرویس مدارس هستند

به گفته مسئولان در سال جاری برای نخستین بار هوشمندسازی سرویس مدارس انجام شد و تمهیداتی در خصوص تسهیل روند ثبت‌نام در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ثبت‌نام سرویس مدارس با نزدیک شدن به آستانه آغاز سال تحصیلی شدت می‌گیرد و تأمین امنیت دانش‌آموزان و تسهیل در رفت و آمد آنها از مهم‌ترین نکاتی است که باید مد نظر باشد؛ از همین رو، مسئولان مربوطه از مجاز به ارائه خدمات بودن شرکت‌های تحت پوشش تاکسیرانی و مورد تخلف بودن واریز هزینه به حساب شرکت‌های سرویس مدارس خبر دادند.

تنها شرکت‌های تحت پوشش تاکسیرانی مجاز به ارائه سرویس مدارس هستند

سیدجعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، درباره ورود تاکسی‌های اینترنتی به بحث سرویس مدارس، اظهار کرد: از نظر ما شرکت‌هایی می‌توانند سرویس مدارس ارائه دهند که طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران تحت پوشش سازمان تاکسیرانی باشند؛ بنابراین تمام افراد نمی‌توانند در سرویس مدارس مداخله داشته باشند.

وی افزود: شرط مداخله و ارائه خدمت در بحث سرویس مدارس این است که شرکت‌ها تحت پوشش سازمان تاکسیرانی باشند و ضوابط این سازمان را رعایت کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر تهران نرخ‌های مصوب را اعلام کرده است، تصریح کرد: والدین دانش‌آموزان به این موضوع دقت داشته باشند که مبلغی بیش از نرخ مصوب را به شرکت‌ها نپردازند؛ نرخ مصوب شورا نرخ عادلانه‌ای است که هم منافع رانندگان و شرکت‌ها و هم والدین در آن پیش‌بینی و لحاظ شده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر شرکت ارائه دهنده سرویس مدارس تحت پوشش سازمان تاکسیرانی نباشند، مورد تأیید ما در شورا نیز نخواهد بود، گفت: تفاوتی ندارد که شرکت‌هایی که تحت پوشش نیستند، تاکسی آنلاین باشند یا شرکت‌های سنتی؛ اگر بر اساس ضوابط تاکسیرانی فعالیت کنند بلامانع است، اما شرکت‌های برخط نه تعرفه‌های شهرداری و نه ضوابط آن را رعایت می‌کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: این مشکلی است که باید بین وزارت کشور و وزارت صمت تعیین تکلیف شود؛ رئیس شورای شهر تهران پیش از این تذکراتی را در رابطه با ضرورت تعیین نرخ تاکسی‌های اینترنتی از سوی مدیریت شهری مطرح کرده و امیدواریم به نتیجه برسد.

تجهیز تعدادی از ون‌های شهرداری برای دانش‌آموزان استثنایی

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان، اظهار کرد: سال گذشته مساعدتی برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای خاص انجام گرفت که امسال این مساعدت‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: تعدادی ون پیش‌خرید کردیم که بخشی از آن‌ها تحویل گرفته شد و اولویت استفاده و تجهیز این ون‌ها، استفاده برای معلولان و دانش‌آموزان استثنایی است که البته برای جابه‌جایی‌ها با تعداد بالا و برای نمونه در زمان اردو رفتن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در تمام خریدهای ناوگان حمل‌ونقل عمومی تاکید کردیم که استاندارهای لازم و روز رعایت شود و وسایل نقلیه مجهز باشند، ادامه داد: در واقع با توجه به شرایط موجود، می‌توانیم برای جابجایی‌های حجیم و تعداد بالاتر مدارس از این ون‌های مجهز استفاده کنیم؛ از این رو با توجه به تعداد کم مدارس استثنایی و پراکندگی و تعداد بالای دانش‌آموزان استثنایی، امکان استفاده از ون‌ها برای ایاب و ذهاب مدارس روزانه وجود ندارد، زیرا با تعداد ۱۰ ون نمی‌توان ایاب و ذهاب روزانه چندهزار دانش‌آموز را پوشش داد.

وی ادامه داد: به همین جهت امسال نیز بهتر است مانند سال گذشته برای بحث ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، به خانواده‌ها کمک مالی کنیم، اما برای مواردی مانند اردو می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

تنها شرکت‌های تحت پوشش تاکسیرانی مجاز به ارائه سرویس مدارس هستند

واریز هزینه به حساب شرکت‌های سرویس مدارس تخلف است

پیش‌تر نیز شهرام صانعی، مسئول اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره ارسال پیامک‌ها و کدهای ussd برای اولیای دانش‌آموزان که در آن مبلغ یک تا دو میلیون تومان برای پیش ثبت‌نام سرویس مدارس درخواست شده است، اظهار کرد: با تغییرات انجام شده اولیا از واریز هرگونه وجه به‌حساب شرکت‌ها خودداری کنند و شرکت‌ها نیز حق ارسال پیامک واریز ندارند.

وی با اشاره به طراحی سامانه جدید ثبت‌نام سرویس و آغاز به کار این سامانه از اوایل شهریورماه امسال افزود: ارسال پیامک برای اولیا یا واریز هرگونه وجه به‌حساب شرکت‌های سرویس مدارس ممنوع است و تخلف محسوب می‌شود.

اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خطاب به مدیران مدارس تصریح کرد: مدارس تا اطلاعیه و بخشنامه بعدی حق مذاکره و تفاهم‌نامه با هیچ شرکتی را ندارد تا سامانه راه‌اندازی شود و تعرفه‌های جدید قیمتی اعلام شود.

وی گفت: اولیا با مراجعه به سامانه جدید که با همکاری سازمان تاکسیرانی اصفهان طراحی شده است و به‌زودی فعال می‌شود، شرکت‌های منتخب را مشاهده، انتخاب و به حساب آنها وجه واریز می‌کنند.

صانعی خاطرنشان کرد: اولیا با ورود به سامانه سفیر مهر و تکمیل فرم اولیه، تمام مراحل دریافت سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان را به صورت هوشمند انجام دهند.

وی در مصاحبه دیگری درباره هوشمندسازی سرویس مدارس اصفهان اظهار کرد: در شیوه‌نامه سرویس مدارس که توسط سه وزیر امضا و ابلاغ شده است، وظایفی برای آموزش و پرورش و شهرداری در نظر گرفته شده و در آن، آموزش و پرورش به عنوان کارفرما و شهرداری، پیمانکار قلمداد شده است.

مسئول اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: پیش از آغاز هر سال تحصیلی، آمار دانش‌آموزان توسط آموزش و پرورش به شهرداری ابلاغ می‌شود و هماهنگی شرکت‌ها و تعیین سرویس، برعهده شهرداری و سازمان تاکسیرانی است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته، فرایند تهیه سرویس برای دانش‌آموزان به شیوه سنتی انجام می‌شد که با دشواری‌های بسیار، آسایش خانواده‌ها را به مخاطره می‌انداخت، از این رو سال گذشته در کارگروه ماده ۱۸ با همکاری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اصفهان تصمیم گرفته شد، پس از استان‌های شیراز و مشهد، سومین کلان‌شهری باشیم که ایاب و ذهاب دانش‌آموزی را هوشمند می‌کند.

صانعی گفت: قرارداد طراحی سامانه توسط شهرداری با شرکت مجری منعقد شد و پس از برگزاری جلسات مکرری با فناوری و حراست آموزش و پرورش استان و شهرداری اصفهان در طول تابستان این سامانه با نام «سفیر مهر» از ششم شهریورماه به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه اولیا می‌توانند با ورود به سامانه ssm.esftaxirani.ir و تکمیل فرم اولیه، تمام مراحل دریافت سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان را به صورت هوشمند انجام دهند، اظهار کرد: این برنامه، به شیوه‌ای طراحی شده تا برای تمام اولیا به‌راحتی قابل استفاده باشد و محاسبه حق‌الزحمه، اقساط هزینه سرویس، پرداخت هزینه توسط خود سامانه انجام خواهد شد.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به آغاز ثبت‌نام هوشمند سرویس مدارس اصفهان گفت: اولیا دانش‌آموزان تا روز دوازدهم شهریورماه، به مدت یک هفته، فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه سفیر مهر، نسبت به ثبت‌نام سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال نخستین سال اجرای طرح هوشمندسازی ثبت‌نام سرویس مدارس دانش‌آموزی بوده و ممکن است سامانه با مشکلاتی مواجه باشد که به مرور، شناسایی و رفع خواهد شد، خاطرنشان کرد: در صورت وجود هرگونه انتقاد، شکایت یا تقدیر اولیا می‌توانند از طریق بخش ارسال تیکت، موضوع مدنظر خود را طرح کنند و این موارد به صورت مستقیم در اختیار بازرسی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اصفهان قرار خواهد گرفت.

تنها شرکت‌های تحت پوشش تاکسیرانی مجاز به ارائه سرویس مدارس هستند

صفر تا صد سامانه سرویس مدارس «سفیر مهر» در اصفهان

محمد پرورش، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به بازگشایی دوباره سامانه «سفیر مهر» از یکشنبه نوزدهم شهریورماه اظهار کرد: اطلاعات حدود ۱۹۰۰ مدرسه و ۶۵۰۰ راننده در سامانه سفیر مهر بارگذاری شده است و بر اساس مصوبات کارگروه ماده ۱۸ حداقل مبلغ پیش‌پرداخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر دو میلیون تومان است.

وی با اشاره به ایام بازگشایی مدارس افزود: سامانه «سفیر مهر» به نشانی ssm.esftaxirani.ir از ششم تا سیزدهم شهریورماه جهت ثبت درخواست متقاضیان سرویس مدارس معرفی شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اصفهان تصریح کرد: پس از آن تا پانزدهم شهریورماه برای رفاه حال خانواده‌ها تمدید شد و در این عرصه خانواده‌های متقاضی به خوبی با این فرانید همراهی کردند و ۸۰ درصد متقاضیان وارد سامانه اینترنتی «سفیر مهر» شدند و درخواست خود را ثبت کردند.

وی ادامه داد: سامانه یادشده هم‌اکنون بسته شده است، اما با توجه به تقاضای خانواده‌ها، سامانه «سفیر مهر» از فردا _یکشنبه نوزدهم شهریورماه_ بار دیگر بازگشایی می‌شود، بنابراین درخواست داریم همه خانواده‌هایی که تقاضای سرویس مدرسه برای دانش آموزان خود دارند، اطلاعات خود را در مهلت مقرر در سامانه ثبت کنند.

پرورش با بیان اینکه ملاک برای امسال درخواست‌هایی است که در سامانه ثبت شده باشد، گفت: در حال حاضر اطلاعات حدود ۱۹۰۰ مدرسه و ۶۵۰۰ راننده در سامانه سفیر مهر بارگذاری شده است و بر اساس مصوبات کارگروه ماده ۱۸ حداقل مبلغ پیش‌پرداخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر دو میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: امکان سرویس‌دهی دانش آموزان توسط شرکت‌های حمل‌ونقل دانش‌آموزی در حال بررسی است و از طریق سامانه پیامکی به والدین اطلاع داده می‌شود، همچنین اگر والدین پیش از این در سامانه پیش‌پرداخت داشته و در سامانه خوداظهاری کرده باشند، توسط شرکت‌ها بررسی می‌شود، در غیر این صورت شماره حساب از طریق سامانه برای واریز وجه توسط والدین پیامک می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اصفهان افزود: افرادی که در سامانه «سفیر مهر» ثبت‌نام کرده‌اند، امکان ویرایش اطلاعات دارند که لازم است از قسمت ورود کاربر، نام کاربری و رمز ورود را وارد کنند؛ نام کاربری هر دانش‌آموز، کد ملی آن است و در صورت فراموشی رمز، امکان دریافت مجدد رمز وجود دارد.

وی ادامه داد: خانواده‌ها باید اطلاعات فردی و مدرسه‌ای را در قسمت پنل کاربری چک و تأیید نهایی کنند، پیامک انبوه برای همه خانواده‌ها جهت بررسی مجدد اطلاعات و تأیید نهایی ارسال شده است.

پرورش گفت: همه افرادی که محل تحصیل (مدرسه) آن‌ها در محدوده شهر اصفهان است باید به این سامانه مراجعه کنند، حتی اگر محل سکونت آن‌ها خارج از شهر اصفهان باشد، ارزیابی شرکت‌های حمل‌ونقلی انجام و سهمیه مدارس به شرکت‌ها اختصاص داده شده است و شرکت‌های حمل‌ونقلی به عنوان مهم‌ترین رکن سرویس‌دهی، در حال بررسی اطلاعات هستند.

وی با اشاره به اینکه شرایط ثبت نام راننده سرویس مدارس در سامانه وجود دارد و همه رانندگان با مراجعه به این سامانه از آن اطلاع پیدا کنند و ثبت‌نام کنند، ادامه داد: تمام تلاش همکاران ما در سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اصفهان ارائه خدمات بهتر به شهروندان و در راستای هوشمندسازی حمل‌ونقل دانش‌آموزی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اصفهان با تاکید بر اینکه والدین دانش‌آموزان به هیچ‌وجه نگران سرویس مدارس فرزندان خود نباشند، خاطرنشان کرد: تمام برنامه‌ریزی‌ها برای سرویس‌دهی کامل در مهرماه و معرفی راننده به خانواده‌ها انجام شده است.

کد خبر 686881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.