لزوم تهیه نظام‌نامه مشترک برای رفع مشکلات میدان امام(ره)

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه میدان امام(ره) یا نقش جهان قلب اقتصادی زنده شهر است و از تمام جهات اهمیت دارد، گفت: رفع مشکلات این میدان نیازمند نظام‌نامه مشترک بین شهرداری، نیروی انتظامی و میراث فرهنگی است.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه میدان نقش جهان یک میدان چند وجهی است، اظهار کرد: این میدان میراثی و محلی برای تجمع شهری و میدان‌گاه رویدادهای شهری است، علاوه بر این، قلب اقتصادی زنده شهر است و از تمام جهات اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه جهانی‌ترین نقطه شهر اصفهان میدان امام (ره) است، افزود: ناملایماتی همچون وجود دست‌فروشان و انجام تفریحات و ورزش‌هایی که به آثار و ابنیه میدان آسیب وارد می‌کند، درون این میدان صورت می‌گیرد که متأثر از بی‌انضباطی، بی‌مبالاتی و فرهنگ پایین بخشی از افرادی است که نادانسته تصور می‌کنند این مکان عرصه دیگری است که می‌توانند هر اتفاقی را در آن رقم بزنند؛ به عنوان مثال وجود دست‌فروشان و انجام تفریحات و ورزش‌هایی که به آثار و ابنیه میدان آسیب وارد می‌کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید با دستگاه‌های مربوطه به تفاهم برسیم و قدرتمند و قانون‌مدار نظم مشخص را اعلام و اعمال کنیم، تصریح کرد: به‌لحاظ آمد و شد و جلوگیری از وارد شدن آسیب به بناهای موجود، این اتفاق باید مورد اجماع عموم ذی‌نفعان حاکمیتی، سمن‌ها و مردم باشد.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت واحد میدان امام خمینی (ره) مطالبه مردم است، گفت: رفع مشکلات این میدان نیازمند نظام‌نامه مشترک بین شهرداری، نیروی انتظامی و میراث فرهنگی است.

کد خبر 686874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.