طرح هادی روستاهای زلزله‌زده خوی در حال اجرا است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: طرح هادی در ۱۲ روستایی که در کانون زلزله شهرستان خوی قرار داشت و احداث واحدهای آن‌ها به اتمام رسیده است، اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر برزگر امروز _سه‌شنبه بیست‌ویکم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات بنیاد مسکن در مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی اظهار کرد: ۳۰ پروژه اجرای طرح هادی روستاها با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان در خوی اجرا شده است.

وی افزود: با حمایت استاندار آذربایجان‌غربی ۱۲ روستایی که در کانون زلزله قرار داشتند و احداث واحدهای آن‌ها به اتمام رسیده است، معابر آسفالت‌ریزی و طرح هادی همان روستاها نیز اجرا می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه برای این روستاها اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: بیشتر اقدامات ما در ۱۲ روستای اصلی که در کانون زلزله قرار داشتند، هدایت آب‌های سطحی بود.

برزگر با تاکید بر اینکه اصلاح معابر این روستاها از دیگر اقدامات بنیاد مسکن است، تصریح کرد: با اجرای طرح هادی و آسفالت‌ریزی معابر روستاها بیش از دو هزار خانوار روستایی از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد و تا پایان شهریورماه شاهد بهره‌برداری کامل آن‌ها را خواهیم بود.

به گزارش ایمنا، هشتم بهمن‌ماه ۱۴۰۱ زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر شهرستان خوی را لرزاند که خسارات بزرگی به روستاهای این شهرستان وارد کرد.

کد خبر 686867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.