رشد خیره‌کننده سهام یک شرکت بورسی

پس از رشد خیره‌کننده سهام شرکت لعاب ایران از محدوده هزار تومان تا دو هزار و ۸۰۰ تومان، قیمت سهام شرکت وارد یک روند اصلاحی شد و در روزهای اخیر روند متفاوتی را به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شرکت لعاب ایران (نماد شلعاب) با سرمایه ثبت شده ۶۰ میلیارد تومان پذیرفته شده در بازار دوم بورس است، فعالیت این شرکت در حوزه لعاب کاشی و سرامیک است و کارخانه در محدوده استان فارس در حال فعالیت است.

این شرکت در روز گذشته در محدوده سقف قیمتی یک هزار ۷۰۰ تومان و سقف قیمتی خود در حال معامله بود، پس از رشد خیره‌کننده سهام این شرکت از محدوده هزار تومان تا دو هزار و ۸۰۰ تومان قیمت سهام شرکت وارد یک روند اصلاحی شد و در روزهای اخیر روند متفاوتی را به خود گرفته است.

ارزش بازار شرکت فقط یک هزار میلیارد تومان است، ۶۰۰ میلیارد برگه سهم و ۵۹ درصد شناوری را به خود اختصاص داده است، با سود چهار فصل اخیر ۲۱ تومانی به ازای هر برگه سهم، پی بر ای شرکت به ۸۱ واحد رسیده که نسبت به گروه خود که ۷ واحد است، نسبت بالایی است.

این شرکت در سه ماه نخست سال جاری به درآمد عملیاتی ۸۴ میلیارد تومانی رسیده است که رشد ۱۰۰ درصدی را به خود اختصاص داده است و هزینه‌های شرکت نیز با رشد ۱۰۰ درصدی به سطح ۶۹ میلیارد تومان رسیده است؛ در مجموع شرکت به سود ناخالص ۱۵ میلیارد تومانی رسیده است، هزینه‌های فروش اداری شرکت برابر با پنج میلیارد تومان بوده است که رشد ۱۴۹ درصدی داشته است.

سایر هزینه‌های شرکت نیز برابر با دو میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان بوده است و سود عملیاتی به محدوده هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است، شرکت هزینه مالی نداشته و آن را صفر شناسایی کرده است، این شرکت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه غیرعملیاتی داشته و سود خالص شرکت برابر با پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون برگه سهم بوده است.

سود عملیاتی به ازای هر برگه سهم برابر با ۱۱ تومان و سود خالص برابر با ۹ تومان به ازای هر برگه سهم بوده است، به علت کوچک مقیاس بودن شرکت، مبادلات چندان حول محور پی بر ای معامله نمی‌شود و بر اساس سایر روش‌های ارزش‌گذاری مانند ارزش جایگزینی، باید آن را برآورد کرد.

کد خبر 686828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.