اصفهان قطب تکواندوی کشور است / در پومسه همراه با کره جنوبی در حال حرکت هستیم

رئیس هیئت تکواندو استان اصفهان گفت: پومسه استان اصفهان، جایگاه نخست کشور را دارد و بیش از ۹۰ درصد تیم‌های ملی در همه رده‌های سنی از استان اصفهان هستند.

شهرام الله‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مسابقات جهانی بوسنی و مسابقات آسیایی تکواندو در دو بخش پومسه و کیوروگی در بخش نونهالان و نوجوانان پیگیری شد، در بخش کیوروگی جهانی، نماینده کشورمان که از استان اصفهان بود به مدال رسید، در مسابقات آسیایی لبنان نیز استان اصفهان ملی‌پوش داشت که در دو بخش کیوروگی و پومسه به مدال‌های رنگارنگ رسیدند و باعث افتخار کشور و استان هستند. در بخش کیوروگی سال‌ها بود که استان اصفهان نماینده‌ای در تیم‌های ملی نداشت.

وی افزود: با توجه به تغییر رویکردی که در چند سال اخیر وجود داشته است، مسابقات مستمر و پی‌درپی کیورگی، توسط هیئت تکواندوی استان اصفهان و هیئت‌های شهرستانی بیش از ۸۰۰ مسابقه برگزار شد که باعث شناسایی استعدادهای این بخش شد، در این چند سال بیشتر به بخش کیوروگی توجه داشتیم و بر آن سرمایه‌گذاری کردیم تا حدی که می‌توانم بگویم به مسابقات پومسه نپرداخته‌ایم، در بخش پومسه، استان اصفهان جایگاه نخست کشور را دارد و بیش از ۹۰ درصد تیم‌های ملی در همه رده‌های سنی از استان اصفهان هستند.

رئیس هیئت تکواندوی استان اصفهان تصریح کرد: در کنار پرورش بازیکن و تزریق به تیم ملی سعی داشته‌ایم در هر مسابقه بین‌المللی از مربیان اصفهانی به عنوان سرمربی و مربی در بخش‌های مختلف استفاده شود؛ در مسابقات گیوروگی جلال خدامی را به عنوان مربی داشتیم.

الله‌آبادی خاطرنشان کرد: در پومسه نیز حسین بهشتی به عنوان سرمربی تیم ملی پومسه حضور داشت و به عنوان بهترین مربی آسیا نیز در مسابقات لبنان انتخاب شد، تلاش کردیم تا اردوی تیم ملی پومسه را به اصفهان بیاوریم تا از سفرهای اضافی بازیکنان اصفهانی جلوگیری شود و مانع ایجاد هزینه‌های اضافه و خستگی مضاعف آنان شویم. گرفتن میزبانی سخت بود اما خدا را شکر توانستیم میزبانی خوبی توسط شهرستان اردستان داشته باشیم.

عضو کمیته فنی پومسه فدراسیون تکواندو در خصوص وضعیت پومسه کشور گفت: وضعیت پومسه کشور از سکوهایی که کسب شد، کاملاً مشخص است. سطح پومسه ایران اگر بالاتر از کره نباشد، دوشادوش آن در حال حرکت رو به جلو و پیشرفت است. چین‌تایپه و فیلیپین از کشورهای سرسخت در پومسه هستند، در مسابقات امسال نیز کشور قزاقستان خوب ظاهر شد اما پومسه‌کاران کشورمان بالاتر از آنان قرار داشتند.

وی گفت: حفظ سکوها خیلی سخت‌تر از کسب سکو است، بچه‌های ایران سال‌های سال است که رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص داده‌اند، حفظ این سکو برای ایران این را می‌طلبد که رسیدگی‌ها، توجه‌ها و بودجه بیشتری در اختیار تیم‌های ملی تکواندو قرار گیرد. باید در اصفهان که رتبه اول پومسه کشور را دارد، باشگاه یا سالنی باشد که پومسه‌کاران بتوانند به‌راحتی از آن به عنوان خانه تکواندو استفاده کنند و نگرانی باشگاه و مکان را نداشته باشند.

کد خبر 686807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.