تثبیت بیش از ۲۱ هزار شغل در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان کردستان تاکنون اشتغال ۲۱ هزار و ۵۴۲ نفر تثبیت شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل صمت کردستان، بختیار خلیقی امروز_ دوشنبه بیستم شهریورماه_ در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان که در شهرستان کامیاران برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون ۲۰۱ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان تشکیل شده است که در این جلسات یک هزار و ۷۴۱ پرونده مطرح شده و سه هزار و ۶۳ مصوبه هم به تصویب رسیده است.

وی افزود: تاکنون دو هزار و ۱۹۳ مصوبه به عبارتی ۷۲ درصد مصوبات محقق شده است که از این تعداد یک هزار و ۶۵۶ مصوبه بانکی، ۵۷ مصوبه مالیاتی و ۴۸۰ مصوبه هم مربوط به سایر بخش‌ها بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: ۸۷۰ مصوبه این کارگروه شامل ۴۷۱ مصوبه مربوط به مسائل بانکی، ۲۷ مصوبه مالیاتی و ۳۷۲ مصوبه مربوط به سایر موارد در دست اقدام و پیگیری است.

وی تصریح کرد: با اجرای مصوبات این کارگروه اشتغال ۲۱ هزار و ۵۴۲ نفر در استان کردستان تثبیت شده است و با اجرای کامل مصوبات شاهد حفظ اشتغال ۲۳ هزار و ۴۶۴ نفر خواهیم بود.

علی نوری، معاون امور اقتصادی استاندار کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: همه ادارات موظف هستند زیرساخت‌های لازم برای بخش تولید را فراهم کنند چرا که تولیدکنندگان یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین حامیان دولت هستند و باید از آنها پشتیبانی کرد.

وی تاکید کرد: کوتاهی مدیران در ارائه خدمت به تولیدکنندگان قابل پذیرش نیست و با کم کاری مسئولان در مقابل تولید و اشتغال برخورد خواهد شد.

نوری تصریح کرد: از ۱۵ شهریور به بعد دیگر نباید برق هیچ واحد تولیدی قطع شود و مسئولان باید ذیربط بر این مهم نظارت داشته باشند.

در این جلسه مشکلات پیش روی شرکت پیشرو صنعت دشت سبز لاوین شاهو، کشتارگاه صنعتی شاهو طیور احمد اردلانی سرمایه‌گذار تقاضای واگذاری زمین در شهرک صنعتی کامیاران، کارخانه خوراک دام و طیور، شرکت تعاونی ۱۳۳۰ دانه بندی شن و ماسه سهند کامیاران، شرکت کاشی و سرامیک کارو و شرکت اندیشه سازان هوراز کردستان مطرح شد.

کد خبر 686779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.