ممانعت گشت‌های بازرسی تاکسیرانی و پلیس راهور از فعالیت سرویس‌های مدارس غیرمجاز

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: امسال به هیچ عنوان اجازه فعالیت سرویس‌های مدارس بدون مجوز نخواهیم داد و گشت‌های بازرسی تاکسیرانی و پلیس راهور در مسیر و اطراف مدارس مستقر خواهند شد.

ناصر سعیدآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در راستای بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی ساماندهی خطوط سرویس‌های اتوبوسرانی در شهر ارومیه را آغاز کرده‌ایم و مطالعات آن از سوی شرکت مشاور ادامه دارد.
وی افزود: این مطالعات در خصوص ارائه خدمات بهینه به مردم، کاهش زمان سفر و افزایش سهم حمل و نقل عمومی مؤثر خواهد بود.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: در راستای توسعه حمل و نقل اتوبوس‌های جدیدی خریداری شده که تحول آنها به تدریج انجام می‌گیرد.
سعیدآبادی تصریح کرد: مبالغ خرید این اتوبوس‌ها در دو مرحله طی سال گذشته و به تعداد ۲۷ و ۲۸ دستگاه واریز شده که ۱۶ دستگاه آن قبلاً تحویل گرفته شده و ۸ دستگاه نیز اخیراً به ناوگان حمل و نقل عمومی پیوستند.
وی در خصوص ناوگان تاکسیرانی نیز عنوان کرد: نوسازی در این ناوگان بسیار ضروری است و از طرفی تسهیلات بانکی و شرایط در نظر گرفته شده باید تسهیل شود و دستگاه‌های متولی باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند.
سعیدآبادی ادامه داد: تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده با درصد بالایی در اختیار رانندگان تاکسی قرار می‌گیرد و بازپرداخت آن از توان رانندگان خارج است.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه یادآور شد: در کارگروه ماده ۱۸ سرویس‌های مدارس با برنامه‌های خاصی وارد موضوع شده‌ایم و در استانداری، فرمانداری و آموزش و پرورش جلسات متعددی برای ساماندهی سرویس‌ها برگزار شده‌است.
سعیدآبادی عنوان کرد: امسال به هیچ عنوان اجازه فعالیت سرویس‌های مدارس بدون مجوز نخواهیم داد و گشت‌های بازرسی تاکسیرانی و پلیس راهور در مسیر و اطراف مدارس مستقر خواهند شد.
وی تأکید کرد: هدف ما تأیید صلاحیت رانندگان سرویس‌های دانش آموزی است که ایمنی و امنیت فرزندانمان به صورت کامل تأمین شود.
سعیدآبادی با اشاره به قیمت مصوب سرویس‌های مدارس اظهار کرد: مبالغ تعیین شده هماهنگ با تعرفه سرویس‌های مدارس در سایر شهرها است و باید این موضوع را در نظر بگیریم که هزینه نگهداری و استهلاک خودروها امروز بسیار بالا است.
وی افزود: پیمانکاران سرویس‌های مدارس باید خودروهای رزرو داشته باشند تا در صورت بروز هرگونه مشکل برای سرویس‌های دانش آموزان سریعاً خودروی جایگزین را برای حمل و نقل معرفی کنند.
سعیدآبادی گفت: تا کنون از طریق اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی ۲۳ پیمانکار سرویس‌های دانش‌آموزی به مدارس معرفی شده‌اند که با ۲۱۳ مدرسه قرارداد منعقد کرده‌اند.
وی تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار دستگاه خودروی سواری، ۲۲۰ دستگاه مینی بوس و ۶۰ دستگاه ون تا بدین لحظه در سطح مدارس به عنوان سرویس دانش‌آموزی معرفی شده‌اند.
سعیدآبادی تأکید کرد: مدیران مدارس باید سریعاً اعلام نیاز کرده و والدین دانش‌آموزان نیز قبل از بازگشایی مدارس موضوع تأمین سرویس برای فرزندانشان را به مدرسه اطلاع دهند تا مشکلی پس از بازگشایی نداشته باشیم.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: از تمامی افرادی که تمایل به فعالیت در حوزه سرویس‌های مدارس هستند می‌خواهیم تا ۲۵ شهریورماه به اداره نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مراجعه و نسبت به اخذ کارت سرویس اقدام کنند.

کد خبر 686767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.