تاسیس بزرگ‌ترین ناوگان اتوبوس بدون آلایندگی در نیوزیلند

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که چندین اتوبوس بدون آلایندگی در شهر اوکلند نیوزیلند معرفی شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت حمل‌ونقل اوکلند (AT) در کشور نیوزیلند ۱۳۳ اتوبوس بدون آلایندگی را در ناوگان خود معرفی کرده است و این شهر را به عنوان شهری پیشرو در نیوزیلند و یکی از دو شهر برتر استرالیا از نظر پذیرش اتوبوس‌های بدون آلایندگی معرفی کرده است.

با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ناوگان اتوبوس‌رانی اوکلند از وسایل نقلیه با آلایندگی کم‌بهره‌مند خواهد شد و به سمت هدف نهایی دستیابی به ناوگان کامل بدون آلایندگی تا سال ۲۰۳۵ میلادی پیش می‌رود.

جدیدترین پیشرفت در راستای تلاش‌های شرکت حمل‌ونقل اوکلند (AT) برای آینده‌ای با انتشار صفر کربن، ارائه کردن نقشه راه (Roadmap) اتوبوس با آلاینده کم برای اوکلند است.

این نقشه راه استراتژی دستیابی به ناوگان کاملاً بدون آلایندگی را شرح می‌دهد، از زمان ارائه نقشه راه، AT چندین آزمایش با اتوبوس‌های بدون آلایندگی انجام داده است؛ همه آزمایش‌ها تا به امروز نتایج مثبتی در زمینه اطمینان خدمات، تجربه مشتری و ذخیره عملیاتی را ارائه کرده‌اند.

داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد ناوگان اتوبوسرانی مسئول ۷۹ درصد انتشار گازهای گلخانه‌ای سازمان است، به طوری که در سال مالی ۲۰۲۲- ۲۰۲۱ به میزان ۷۵۵۳۰ تن کربن‌دی‌اکسید وارد محیط کرده است؛ این امر بر اهمیت بهره‌مند شدن ناوگان اتوبوس‌رانی از وسایل نقلیه بدون آلایندگی در راستای اهداف پایداری اوکلند و همچنین هدف آینده‌ای با کربن صفر تا سال ۲۰۲۵ تاکید می‌کند.

استفاده از وسایل حمل‌ونقل الکتریکی در شهر اولکند به نقاط عطف قابل‌توجهی دست یافته است؛ برای نمونه، نیمی از ناوگان‌های اتوبوس‌رانی الکتریکی شده‌اند و برنامه‌ریزی‌هایی برای تهیه اتوبوس‌های بدون آلایندگی و همچنین بهره‌برداری از ناوگان کامل الکتریکی در مسیرهای خاص از سال ۲۰۲۵ میلادی صورت گرفته است؛ علاوه بر این، شهر اوکلند به کشف راه‌حل‌های نواورانه مانند آزمایش تنها اتوبوس پیل سوختی هیدروژنی نیوزیلند ادامه می‌دهد.

کد خبر 686756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.