ترغیب جوانان به انجام فرائض دینی مستلزم تولید محتوای جذاب است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: تولید محتوای جذاب و منطبق بر اصول روانشناختی و تربیتی، جوانان را به خواندن نماز ترغیب می‌کند و این موضوع باید موردتوجه متولیان امر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا عبدالله رشیدی‌پور، امروز _دوشنبه، بیستم شهریورماه_ در جلسه ستاد اقامه نماز استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با اشاره به آثار و برکات نماز در سبک زندگی ایرانی، اسلامی، اظهار کرد: نماز پایه و اساس دین مبین اسلام است و کسی که نماز می‌خواند به پرداخت زکات و امر به معروف و نهی از منکر نیز مقید است.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت نماز در زندگی جوانان افزود: تولید محتوای جذاب، منطبق بر اصول روانشناختی و تربیتی می‌تواند نوجوانان را به خواندن نماز ترغیب کند که این موضوع باید موردتوجه متولیان امر و والدین قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان با تاکید بر اینکه از هرگونه فعالیت برای تولیدات محتوای اثرگذار با موضوع نماز به صورت جدی حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: با توجه به استقبال جوانان و دانش‌آموزان به استفاده از فضای مجازی، انتشار این دسته از محتواهای دینی و معنوی در بستر مجازی بسیار اثرگذار است.

وی تاکید کرد: هدفمند بودن، توجه به کیفیت و اثربخشی از جمله شاخص‌های مهم در اجرای برنامه‌های دینی در راستای ترغیب جوانان به اقامه نماز و توجه به ارزش‌ها و معنویات بوده که نیاز امروز جامعه است.

رشیدی‌پور با اشاره به جشنواره علمی، پژوهشی، فرهنگی و هنری نماز «فجر تا فجر» افزود: این جشنواره اقدامی مهم در استفاده از ابزار هنر برای ترویج فرهنگ نماز و از اقدامات ابتکاری ستاد اقامه نماز است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره نماز در مدارس با همکاری و مشارکت بخشی از دستگاه‌های فرهنگی با بهره‌مندی از صاحبان فکر و اندیشه و هنر، نشان از اعتقادات قلبی ما به انجام فرایض دینی است و کارکردهای آن در ابعاد فردی، اجتماعی، فرهنگی و علمی مؤثر و محسوس است.

کد خبر 686753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.