تغییر قیمت پایه فرآورده‌های نفتی از قاچاق جلوگیری می‌کند

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران گفت: تغییر نرخ پایه فرآورده‌های نفتی منجر به شفاف‌تر شدن قیمت محصولات شده و رانتی که پیش از این در بورس ایجاد شده بود را از بین می‌برد تا کالای تولیدی به کشورهای خارجی قاچاق نشود و مصرف‌کننده واقعی که تولیدکننده است، این کالاها را خریداری کند.

احمد مهدوی‌ابهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نرخ پایه محصول LAB و برش‌های لوبکات سبک و سنگین ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ماند و نرخ پایه سایر محصولات با نرخ ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان محاسبه می‌شود.

وی افزود: نظر برخی مسئولان این بود که اگر نرخ تسعیر ارز این محصولات افزایش پیدا کند، با توجه به اینکه با این محصولات رقابت نمی‌شد، ممکن است با آن‌ها رقابت شود و قیمت آنها افزایش پیدا کند.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران گفت: این اقدام منجر به شفاف‌تر شدن قیمت محصولات می‌شود و رانتی که پیش از این در بورس ایجاد شده بود را از بین می‌برد تا کالای تولیدی به کشورهای خارجی قاچاق نشود و مصرف‌کننده واقعی که تولیدکننده است این کالاها را خریداری کنند.

مهدوی‌ابهری خاطرنشان کرد: فاصله قیمت این محصولات با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی و دلار ۵۰ هزار تومانی منجر به جذابیت قاچاق این محصولات شده بود و قیمت‌هایی که در بورس کالا کشف می‌شد نیز اهمیتی نداشت.

به گزارش ایمنا، روز گذشته و طی نامه‌ای نرخ فراورده‌های نفتی ویژه داخلی در نیمه دوم شهریورماه اعلام شد که میانگین نرخ دلار مورد محاسبه آن ۳۷ هزار و ۵۵۴ تومان است، در این نرخ‌ها انواع برش‌های لوبکات با نرخ پایه ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی محاسبه شده است.

تغییر قیمت پایه فرآورده‌های نفتی از قاچاق جلوگیری می‌کند

کد خبر 686725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.