ویژه‌برنامه‌های رادیو به مناسبت روز سینما / از «سینمای خانوادگی» تا «سینما گرام»

رادیو علاوه بر این‌که در طول سال برنامه‌هایی را به سینما اختصاص می‌دهد، به مناسبت روز ملی سینما نیز ویژه‌برنامه‌های مختلفی را راهی آنتن می‌کند.

به گزارش ایمنا، سینما به عنوان یک هنر و رسانه مهم، توانسته است تأثیر قابل توجهی روی زندگی مردم داشته باشد، به همین مناسبت شبکه‌های مختلف رادیویی با تهیه و پخش برنامه‌های ویژه سینما ۲۱ شهریور روز سینما را گرامی می‌دارند.

رادیو جوان در «سینمای آینده» و «سینما زندگی»

برنامه «سینمای آینده»، جدیدترین برنامه حوزه سینما در شبکه رادیویی جوان است که با همکاری کارشناسان سینما و فناوری، در این برنامه نه تنها به فیلم‌ها از نگاهی نقادانه و سینمایی نگاه می‌شود، بلکه از دیدگاه تفکر حاکم بر فیلم‌های دنیای آینده را واکاوی می‌کند. این برنامه با هدف آشنایی جوانان با حوزه هوش مصنوعی و علم رباتیک، در نود قسمت، آنچه در آینده رخ می‌دهد را در زمان حال برای مردم بازگو می‌کند.

همچنین برنامه «سینما زندگی» رادیو جوان به بررسی فرهنگ سینمایی ایران و جهان می‌پردازد. این برنامه، به بررسی فیلم‌های برجسته و موفق ایرانی و جهانی می‌پردازد و از نگاهی نزدیک به داستان‌ها، شخصیت‌ها، موضوعات و پیام‌هایی که این آثار به ما ارائه می‌دهند، اندیشیده می‌شود. از طریق مصاحبه‌ها با کارگردانان، بازیگران و سایر اهل صنعت سینما، سعی می‌شود به گوش دادن به دیدگاه‌ها و تجربیات آن‌ها و همچنین، به بررسی تکنیک‌ها و سبک‌های سینمایی مختلف می‌پردازد. هدف اصلی این برنامه آشنایی بیشتر مخاطبان با دنیای سینما و تحلیل عمیق‌تر آثار سینمایی است.

بررسی آخرین رویدادهای سینمای ایران و جهان در رادیو فرهنگ

رادیو فرهنگ به‌طور مستمر یک‌روز از پخش برنامه‌های «بوطیقا» و «هفت اقلیم» را به سینما اختصاص داده است. برنامه هفت اقلیم رادیو فرهنگ پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ آخرین رویدادهای سینمای ایران و جهان را مورد بررسی قرار می‌دهد. در این برنامه سید سعید هاشم زاده به عنوان کارشناس هر هفته یکی از فیلم‌های سینمایی را بررسی می‌کند و به معرفی ژانرهای مختلف سینمایی، دیالوگ ماندگار و سینمای مؤلف می‌پردازد. صحبت در مورد چند فیلم پر مخاطب در ژانرهای مختلف، معرفی موسیقی فیلم و کتاب‌های حوزه سینما، یادی از هنرمندان سینما به مناسبت میلاد یا وفات آنها و … از جمله بخش‌های هفت اقلیم پنجشنبه‌ها است.

ویژه برنامه‌های رادیو به مناسبت روز سینما/ از «سینمای خانوادگی» تا «سینما گرام» 

در «بوطیقا» دوشنبه‌ها از ساعت ۲۱ فیلمنامه آثار سینمایی بررسی و شنوندگان رادیو فرهنگ تیزر و بخش‌هایی از فیلم انتخابی هفته را نیز می‌شنوند. این برنامه به نقد و بررسی فیلمنامه‌های آثار سینمایی اختصاص دارد.«کوروش حسینی» پژوهشگر و منتقد سینما و «مصطفی محمودی» منتقد سینما کارشناسان این برنامه هستند.

گفتنی است به مناسبت روز سینما برنامه «صبح به وقت فرهنگ» که از ساعت ۶:۱۰ روی آنتن می‌رود نیز بخش قاب صدا و سوال تعاملی برنامه را به این مناسبت اختصاص داده است. رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز بشنوید.

سینمای خانوادگی در رادیو تهران

«سینمای خانوادگی» ویژه برنامه روز سینمای رادیو تهران که سه شنبه ۲۱ شهریور به صورت ویژه ساعت ۱۶ از گروه ورزش و تفریحات رادیو تهران تقدیم مخاطبان می‌شود. این برنامه به مناسبت گرامیداشت ۱۲۳ امین سال ورود سینما به ایران است و رویکردی فرهنگی تفریحی دارد. در این برنامه محوریت اصلی موضوع خاطره بازی با سینماست، هنری در هم تنیده با زندگی مردم که علاقه‌مندان زیادی دارد و اتفاقات مهم ملی و جهانی را برای فرهنگ این کشور رقم زده است.

در آیتم‌های این برنامه تلاش شده به سینما از زاویه متفاوتی نگاه شود. در این بخش‌ها ما به اولین‌های سینما که جریان‌سازی کردند و به "ترین" های سینما که اتفاقات مهمی را رقم زدند و نیز به تأثیر سینما در زندگی علاقه مندان این هنر خواهیم پرداخت و یک بخش نیز با محوریت مردم تدارک دیده شده که به صورت گزارشی به گوش مخاطبان می‌رسد. در سینمای خانوادگی ویژه روز سینما مهمان‌های مختلفی نیز حضور دارند که متعلق به فعالیت‌های گوناگون سینمایی هستند مانند حوزه بازیگری، جلوه‌های ویژه میدانی و...

ترکیبی از کتاب و فیلم سینمایی با اجرای امیرحسین مدرس

رادیو صبا در برنامه فرهنگی «به توان هفت» با اجرای امیرحسین مدرس با ترکیبی از کتاب و فیلم سینمایی یک موضوع را شنیدنی‌تر می‌کند. این برنامه با روایت بخش‌هایی از کتاب و پخش سکانس‌های ماندگار فیلم‌های سینمایی به یک موضوع فرهنگی و اجتماعی می‌پردازد. «به توان هفت» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۳ تقدیم شنوندگان می‌شود.

ویژه برنامه‌های رادیو به مناسبت روز سینما/ از «سینمای خانوادگی» تا «سینما گرام» 

اقتصاد سینما در دستان رادیو اقتصاد

رادیو اقتصاد همزمان با روز ملی سینما به بررسی اقتصاد سینما در کشور می‌پردازد. در برنامه عصر گاهی و مفرح «گذر بازار» که روز ۲۱ شهریور ساعت ۱۷:۰۵ پخش می‌شود، در خصوص ساخت فیلم‌های پرفروش و پربیننده صحبت خواهد شد.

تصویر خیال در رادیو سلامت

برنامه «تصویر خیال» با اجرا و کارشناسی سعید اسلام‌زاده هر بار یک فیلم را مورد بررسی قرار می‌دهد و به جنبه‌های مختلف آن از دیدگاه سلامت روان، سلامت معنوی و سلامت اجتماعی می‌پردازد و جمعه‌ها یک هفته در میان ساعت ۱۹:۱۰ تا ۱۹:۵۵ روی آنتن می‌رود.

برنامه‌های سینمایی در رادیو نمایش

چهار برنامه «نقدآورد»، «سینماگرام»، «سین» و «رادیو فیلم» برنامه‌های سینمایی رادیو نمایش هستند. «نقدآورد» به تهیه کنندگی زهرا رمضانعلی و گویندگی مصطفی محمودی، روزهای سه شنبه ساعت ۲۱:۳۰ از آنتن شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود. موضوع این برنامه تحلیل معانی و مفاهیم نمادشناسی در سینما است.

«سینماگرام» با موضوعات سینمایی، به تهیه‌کنندگی و گویندگی میثم کریمی، کارشناسی رکسانا قهقرایی جمعه‌ها ساعت ۲۱ تا ۲۳ از رادیو نمایش پخش می‌شود. «سین» به تهیه کنندگی و گویندگی میثم کریمی، کارشناسی رکسانا قهقرایی، با موضوع سینمای کوتاه، چهارشنبه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ به روی آنتن رادیو نمایش می‌رود و برنامه سینمایی «رادیو فیلم» به تهیه‌کنندگی فرشاد آذرنیا و گویندگی بهرام سروری‌نژاد با موضوع نسخه رادیویی فیلم‌های سینمایی جمعه‌ها ساعت ۸:۳۰ از شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود.

رادیو ایران در باغ هنر

مجله فرهنگی «باغ هنر» در این روز از ساعت ۱۶ به موضوع سینما می‌پردازد.

منبع: ایرنا

کد خبر 686675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.