جذب حداکثری جوانان و نوجوانان در اولویت مسئولان فرهنگی قرار گیرد

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: هجمه‌های فرهنگی غرب و ظهور و بروز اغتشاشات در سال‌های اخیر حکایت از آن دارد که دستگاه‌های ذی‌ربط در مسائل فرهنگی رسالت خود را به‌ خوبی انجام نداده‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، حجت‌السلام ابراهیم حمیدی _امروز دوشنبه بیستم شهریورماه_ در دیدار با اعضای شورای کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کرمان با تأکید بر اهمیت مسائل فرهنگی، اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی باید به موضوعات فرهنگی و تربیتی توجه بیشتری شود و ردیف بودجه و اعتبارات بیشتری برای فرهنگ‌سازی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه دستگاه قضائی استان از تمام ظرفیت خود برای اصلاح و پرورش افراد آسیب دیده استفاده خواهد کرد، افزود: توجه به مسائل فرهنگی از باب پیشگیری از وقوع جرم از اولویت‌های دستگاه قضائی به ویژه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: امروزه درصد زیادی از نوجوانان و جوانان در معرض آسیب‌های ناشی از فضای مجازی قرار دارند و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید از تمام ظرفیت‌های موجود در راستای فرهنگ‌سازی استفاده کنند تا این جنگ فرهنگی همه جانبه علیه نوجوانان خنثی شود.

حمیدی تصریح کرد: به‌دلیل بعضی بی توجهی‌های خانواده‌ها و فراهم بودن زمینه جرم در مناطق حاشیه‌نشین، لازم است اولویت اقدامات فرهنگی و تربیتی در حاشیه کرمان و مناطق آسیب‌پذیرتر متمرکز شود.

وی با بیان اینکه جذب حداکثری جوانان و نوجوانان در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مورد تأکید است، گفت: کانون‌ها باید محور فعالیت‌های مسجد باشند و در کنار اهمیت موضوع جذب حداکثری بایستی به اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی نیز توجه شود.

وی ادامه داد: در کانون‌های اصلاح و تربیت شاهد حضور نوجوانان و جوانان آسیب دیده‌ای هستیم که متأسفانه دچار بزهکاری و برخی آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد شده اند و ضرورت دارد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای اصلاح و تربیت این افراد برنامه‌ریزی مناسب داشته باشد.

حجت السلام والمسلمین ابراهیم حمیدی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ افرادی که بیشترین کار فرهنگی را انجام داده‌اند پیامبران گرامی بودند که دلسوزانه، با انگیزه و خستگی ناپذیر رسالت خویش را انجام دادند کانون‌های فرهنگی نیز بایستی در حد وسع خویش تمام توان خود را در زمینه اصلاح و تربیت افراد آسیب دیده به‌کار گیرند.

کد خبر 686674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.