فعالیت دانشگاه‌های هرمزگان متناسب با نیازهای انسانی استان باشد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: این استان از نظر ظرفیت‌های مختلف اقتصادی دارای موقعیت خوبی است، اما دانشگاه‌های هرمزگان هنوز متناسب با این نیاز فعالیت نمی‌کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز رسانه و روابط‌عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده در دیدار با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، با اشاره به اهمیت تقویت و توسعه رشته‌های مهارتی دریامحور اظهار کرد: تربیت نیروهای مرتبط با صنعت و اقتصاد دریا باعث می‌شود که توسعه مهارت‌ها در استان هرمزگان متناسب با ظرفیت‌های موجود منطقه‌ای باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های هرمزگان همسو با نیازهای انسانی استان گام برنمی‌دارند، افزود: استان هرمزگان از نظر ظرفیت‌های مختلف اقتصادی دارای موقعیت بسیار خوبی است، اما هنوز دانشگاه‌های هرمزگان متناسب با این نیاز فعالیت نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه می‌توان رشته‌های کم‌کاربرد را از دانشگاه‌های هرمزگان حذف کرد، تصریح کرد: باید رصد و پژوهشی انجام شود تا مشخص شود چه میزان از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار شده‌اند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده ادامه داد: کمیته‌ای برای بررسی فارغ‌التحصیلان ایجاد شود و تسهیلات خرد برای تقویت و توسعه کسب‌وکار افرادی که وارد بازار کار آزاد شده‌اند، پرداخت شود که علاوه بر خود اشتغالی باعث کارآفرینی در منطقه نیز خواهد شد.

کد خبر 686670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.