۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
تغییرات اساسی در طرح ترافیک تهران

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران از تصویب طرح ترافیک جدید پایتخت خبر داد.

به گزارش ایمنا، مجتبی شفیعی از تصویب طرح ترافیک جدید ترافیک شهری تهران خبر داد و اظهار کرد: این طرح جدید گامی اساسی در راستای عادلانه شدن اجرای طرح ترافیک است.

وی افزود: با اجرای این طرح شهروندان باید بر اساس پارامترهایی همچون زمان اوج ترافیک و غیر اوج ترافیک و معاینه فنی خودروها هزینه پرداخت کنند.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران اضافه کرد: این طرح در شورای ترافیک پایتخت به تصویب رسیده، اما هنوز اجرا نشده است، امید می‌رود در نیمه دوم امسال اقدامات اجرای آن مهیا و سال آینده به مرحله اجرا درآید.

شفیعی ادامه داد: در این طرح، عوارض دریافتی از خودروها بر اساس طول و مدت سفر، سطح شلوغی معابر و سطح آلودگی هوا و نوع معاینه فنی و آلایندگی خودرو مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: برخی رانندگان در محدوده طرح ترافیک فقط یک بار خودروی خود را پارک می‌کنند و ترددی ندارند؛ بنابراین نباید به اندازه خودرویی که به صورت مدام در محدوده طرح ترافیک تردد می‌کند، عوارض پرداخت کند.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران با بیان اینکه میزان عوارض پرداختی باید مبتنی بر میزان عارضه‌ای باشد که بر شهر ایجاد می‌شود، گفت: این طرح پیشرفته‌ترین تئوری است که در دنیا برای کنترل محدوده ترافیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شفیعی با بیان اینکه نرخ‌گذاری در این طرح تغییر می‌کند و دیگر نرخ ثابتی برای ورود به محدوده ترافیک وجود نخواهد داشت، تاکید کرد: نرخ عوارض برای شهروندی که مدام در حال تردد نباشد به‌طور قطع کمتر است، چرا که عموم شهروندان چندان ترددی در محدوده طرح ترافیک ندارند زیرا عموماً خودروهای خود را پارک می‌کنند.

وی ادامه داد: خودروهایی که در طرح ترافیک مدام تردد می‌کنند خودروهایی هستند که آلایندگی و فرسودگی قابل توجهی دارند، اما عوارضی که پرداخت می‌کنند با سایر شهروندان برابر است؛ بنابراین هدف این طرح ورود به سمت عادلانه‌تر شدن و هوشمندتر شدن مدیریت طرح ترافیکی است.

منبع: همشهری آنلاین

کد خبر 686652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.